×
×

۱۴ شهریور ماه سال جاری

  • کد نوشته: 119456
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۲ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۰
  • مراسم نکوداشت «کامبیز روشن روان» با عنوان «شب کامبیز روشن روان»، ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۵ در «کانون زبان فارسی» شهر تهران به همت مجله ی بخارا برگزار می شود.

    +در این نشست فریدون شهبازیان، محمد سریر، اسماعیل تهرانی، فاضل جمشیدی، بیژن بیژنی و کارن همایونفر به سخنرانی خواهد پرداخت

    ۱۴ شهریور ماه سال جاری
  • tnمراسم نکوداشت «کامبیز روشن روان» با عنوان «شب کامبیز روشن روان»، ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۵ در «کانون زبان فارسی» شهر تهران به همت مجله ی بخارا برگزار می شود.

    به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آیین نکو داشت استاد روشن روان، آهنگساز و نواپرداز، مدرس موسیقی و از چهره‌های شاخص این عرصه، ساعت ۵ عصر یکشنبه، ۱۴ شهریور ماه سال جاری در مجموعه فرهنگی «کانون زبان فارسی» برگزار شده و هنرمندان و اساتید برجسته موسیقی کشور به سخنرانی و نوازندگی خواهند پرداخت.

    در این نشست فریدون شهبازیان، محمد سریر، اسماعیل تهرانی، فاضل جمشیدی، بیژن بیژنی و کارن همایونفر به سخنرانی پرداخته و وحید تاج (خواننده)، همایون رحیمیان (ویولون اول)، علی جعفری پویان (ویولون دوم)، سهراب برهمندی (ویولا)، کریم قربانی (ویولونسل)، نگار خارکن (کمانچه) و آزاده امیری (تار و سه تار) اجرای قطعاتی از استاد را ارائه خواهند کرد.

    استاد کامبیز روشن‌روان کارنامه بسیار درخشانی در حوزه تدریس موسیقی در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور دارد. از ایشان بیش از بیست و شش مقاله به زبان فارسی و انگلیسی درباره موسیقی ایرانی، یازده جلد کتاب در حوزه موسیقی و مبانی علمی موسیقی در زمینه‌های گوناگون منتشر شده است. از سمفونی پرواز، تا مینیاتورها برای هفت تنبک و کنسرت فلوت به همراه ارکستر زهی از جمله آثار مشهور استاد روشن روان است. همچنین ایشان آثاری با آواز هنرمندان مطرح موسیقی کشورمان، محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، بیژن بیژنی، محمد اصفهانی و… ساخته اند و بیش از یکصد موسیقی فیلم در پرونده هنری خود دارند که از میان آنها می‌توان موسیقی فیلم مسافر اثر عباس کیارستمی، موسیقی فیلم ملکوت اثر خسرو هریتاش، موسیقی فیلم مرثیه اثر امیر نادری، سریال امیرکبیر کار سعید نیکپور، گل‌های داوودی اثر رسول صدرعاملی، سریال ابن سینا، سریال وزیرمختار و بچه‌های طلاق از تهمینه میلانی و رویای خیس از پوران درخشنده و… را نام برد.

    از مجموعه آثار این موسیقیدان تاکنون بیش از بیست اجرا به صورت سی‌دی منتشر شده است. همچنین سخنرانی‌هایی در مجامع علمی جهانی درباره موسیقی ارائه کرده است که آخرینش در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور و شورای جهانی موسیقی در شهر سئول کره جنوبی است. کامبیز روشن روان در پایان این مراسم نکوداشت، با دوستداران خود درباره تجربیات خویش سخن خواهند گفت.

    شایان ذکر است که «کانون زبان فارسی» واقع در خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، به شماره ساختمان ۱۲ می باشد و ورود به این گردهمایی برای عموم آزاد است.

    https://musiceiranian.ir/?p=119456
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *