×
×

از ۳۱ خرداد ماه تا ۲ تیرماه در بندرعباس

  • کد نوشته: 11868
  • شادروان موسوي
  • دوشنبه, ۳۰ام خرداد ۱۳۹۰
  • ۰
  • کیانوش جهانبخش رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران گفت: این همایش سه روزه با حضور لیلی افشار و با محوریت “گیتار کلاسیک” برگزار می شود. قرار است روز ابتدایی همایش، ورک شاپی  با حضور خانم افشار برای مدرسان و هنرجویان برجسته استان برگزار شود. بنابر اعلام […]

  • کیانوش جهانبخش رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران گفت: این همایش سه روزه با حضور لیلی افشار و با محوریت “گیتار کلاسیک” برگزار می شود. قرار است روز ابتدایی همایش، ورک شاپی  با حضور خانم افشار برای مدرسان و هنرجویان برجسته استان برگزار شود.

    بنابر اعلام وی،‌ لیلی افشار روز یکم تیرماه و از ساعت ۲۰ اجرای هنرمندان فعال در عرصه “گیتار کلاسیک” را خواهد دید و روز دوم نیز خود در همین ساعت روی صحنه خواهد رفت.

    جهانبخش در این باره تاکید کرد: تعداد علاقه مندان به فراگیری گیتار کلاسیک در استان هرمزگان،‌ چشم گیر است و این نشان از محبوبیت این ساز در بندرعباس دارد. می توان گفت گیتار کلاسیک” به نوعی ساز بومی هرمزگان است چراکه به هر خانه ای در بندرعباس بروید،‌ حتما گیتار را در آن خواهید دید و ما برای حمایت از این علاقه مردم،‌ همایش را به صورت رایگان و برای عموم برگزار می کنیم.

    وی همچنین اشاره ای به آمار بالای هنرجویان متقاضی فراگیری “گیتار کلاسیک” کرد و افزود:‌ آمار موجود از آموزشگاه های موسیقی در استان هرمزگان شاهدی برای محبوبیت این ساز میان مردم است و ما برای بالا بردن سطح آگاهی مدرسان موسیقی و همچنین ایجاد انگیزه بیشتر میان هنرمندان، نسبت به برگزاری همایش اقدام کردیم.

    رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان‌ در ادامه تصریح کرد: ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که زمان برگزاری همایش “گیتار کلاسیک” مصادف با زمان درگذشت ابراهیم منصفی ترانه سرا و نوازنده گیتار و آهنگساز محبوب و فقید هرمزگان است که هنوز هم در میان علاقه مندان به گیتار، ملودی های او رواج دارد. ترانه های سروده شده و ملودی های منصفی امروز ترانه های ماندگار هرمزگان است که اکثر هنرجویان جوان ابتدا سعی می کنند قطعات و ملودی های او را اجرا کنند.

    همایش “گیتار کلاسیک” با حضور لیلی افشار، علی امینی، نوید قوی دل، محمد شهسواری و … از هنرمندان برجسته موسیقی استان هرمزگان در تالار شهید آوینی بندرعباس واقع در بلوار غدیر برگزار می شود.

    ورود به همایش برای عموم علاقه مندان آزاد است.

    https://musiceiranian.ir/?p=11868
       
    برچسب ها لیلی افشار

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *