×
×

انتشارات آوای شبلی

  • کد نوشته: 11752
  • شادروان موسوي
  • سه شنبه, ۲۴ام خرداد ۱۳۹۰
  • ۰
  • خواننده: محمد صفایی نوازنده: سیدعلی جابری توضیحات: آلبوم «سحر خیزان» به نوازندگی سیدعلی جابری و به خوانندگی محمد صفایی توسط آوای شبلی منتشر شد. به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،این اثر حال و هوای موسیقی خانقاهی و قلندری دارد. آن‌طور که جابری در این آلبوم نوشته است:« اصولا آثاری از این دست به حال و […]

  • خواننده: محمد صفایی

    نوازنده: سیدعلی جابری

    توضیحات: آلبوم «سحر خیزان» به نوازندگی سیدعلی جابری و به خوانندگی محمد صفایی توسط آوای شبلی منتشر شد.

    به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،این اثر حال و هوای موسیقی خانقاهی و قلندری دارد. آن‌طور که جابری در این آلبوم نوشته است:« اصولا آثاری از این دست به حال و نفس و زمانِ اجرا و بازخوردِ مخاطبین بیشتر می‌دهند تا دل در گروتمرین و ممارست ونوشتن و اجرای دقیق و از پیش تعیین شده.»

    این آلبوم اثری است بداهه در انتخاب و اجرا و ارائه تمرینِ محمد صفایی که بصورت همزمان ضبط شده است.

    در آلبوم «سحرخیزان» قطعاتی همچون « بسته زلف طریقت»، «ذکر خوش روی یار»، «برد به خورشید مرا»، «سرشک گوشه گیران»، «در ادبگاه عدم»، «چو خاک کوی تو خاکسار شدم» است.

    محمدصفایی از جمله خواننده‌های این سبک است.این هنرمند ۸۰ ساله برای اولین بار در «سحرخیزان» به خوانندگی پرداخته است و این کار اولین همکاری او با سیدعلی جابری است.

    سید علی جابری از جمله نوازندگان شناخته شده تنبور است که در سال ۱۳۷۳در جشنواره موسیقی فجر به عنوان نوازنده نخست تنبور دست یافته و مدتها سرپرستی گروه سید علی خان را برعهده داشت.

    هم اینک نیز چند سالی است که جابری با گروه همدل به اجرای برنامه های متفاوت، بیشتر در آن سوی آب‌ها می‌پردازد. این آلبوم پس از «همدلی» و «از زبور تنهایی» سومین آلبوم آهنگساز و نوازنده تنبور است.

    https://musiceiranian.ir/?p=11752
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *