×
×

انتشار متفاوت‌ترین اثر یکی از سردمداران موسیقی جز ایران در بازار موسیقی کشور

  • کد نوشته: 117167
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۵ام مرداد ۱۳۹۵
  • ۱ دیدگاه
  • hot-topic-logohot-topic-logoآلبوم موسیقی «کاهگل» اثری از «حمزه یگانه» در سبک موسیقی تلفیقی در بازار موسیقی کشور منتشر شد که همزمان با پخش، این اثر به صورت مجازی و از طریق سایت «بیپ تونز» نیز در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.
    +در ادامه می توانید کاورهای آلبوم «کاهگل» و جزئیات کامل این اثر را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» مشاهده نمایید

    انتشار متفاوت‌ترین اثر یکی از سردمداران موسیقی جز ایران در بازار موسیقی کشور
  • hamzehyeganehآلبوم موسیقی «کاهگل» اثری از «حمزه یگانه» در سبک موسیقی تلفیقی در بازار موسیقی کشور منتشر شد که همزمان با پخش، این اثر به صورت مجازی و از طریق سایت «بیپ تونز» نیز در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

    آلبوم «کاهگل» شامل نه قطعه به نام‌های «نوایی»، «کاهگل»، «بیقوله»، «کنار رودخانه»، «جنگل در مه»، «واریاسیون دشتی»، «فضای آرشید»، «میستیک راستیک» و «مهابادی» است که توسط بیپ تونز در دسترس قرار گرفته و حمزه یگانه برای ساخت آنها از سازهای تنبک، نی، دایره و دوزله به نوازندگی کاوه سروریان، گیتار فرتلس و گیتار جز با نوازندگی ماهان میرعرب استفاده کرده و خودش هم علاوه بر آهنگسازی و تنظیم، نواختن پیانو را برعهده داشته است.

    یگانه یکی از معدود آهنگسازان سبک «جَز» و موسیقی تلفیقی و از بهترین نوازندگان پیانوی جز در ایران است. از کودکی به موسیقی مشغول بوده و از تحصیلکردگان و مدرسان خوب این رشته است. در گروههای مثل «آبرنگ»، «نایما» و «داماهی» فعالیت داشته، چندین کنسرت در خارج ایران برگزار کرده و آلبومهایی مثل «آواره»، «قالی ایرانی»، «ساحل تهران»، «دوران» و جدیدا «کاهگل» را منتشر کرده است.

    «حمزه یگانه» درباره این آلبوم که حاصل همکاری‌اش با دو تن از صمیمی‌ترین دوستانش (ماهان میرعرب و کاوه سروریان) در وین است می‌گوید: «من در این آلبوم برخلاف آلبوم قبل (آواره) در پی آزمودن و جستجو در سبک‌های مختلف نبودم بلکه بیشتر جریان آهنگسازی را بر اساس ذهن ناخودآگاه خود پیش بردم به طوریکه همه چیز در لحظه رخ می‌داد و در انتها با قدرت و خلاقیت نوازندگی ماهان و کاوه رنگ می‌گرفت.»

    وی درباره نحوه شکل‌گیری این سازبندی و استفاده از سازهای ایرانی می‌گوید: «در ابتدا می‌خواستم از ارکستری بزرگ با مجموعه کاملی از سازهای ایرانی استفاده کنم که به دلیل عدم امکانات ناممکن بود. بعد از ساخت اولین آهنگ به این فرم از سازبندی یعنی کوارتت پیانو، نی، گیتار و تمبک علاقه‌مند شدم، به خصوص که به توانایی بی‌مانند کاوه سروریان در نواختن چند ساز ایرانی هم واقف بودم. اصولاً این آهنگ‌ها توصیف‌گر شرایط و فضاهایی هستند که در آن قرار داشتم؛ مثلا آهنگ «بیقوله» زمانی ساخته شد که به اتفاق امین طاهری در یک خوابگاه ۲۰ متری در وین اقامت داشتم یا آهنگ «جنگل در مه» که برایم یادآور جنگل‌های کوهستان شمال ایران است.»

    علاقه مندان برای تهیه آلبوم موسیقی «کاهگل» به صورت نسخه اصلی میتوانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند، همچنین این اثر از طریق سایت «بییپ تونز beeptunes.com» نیز به صورت دیجیتال قابل خریداری و دانلود قانونی است.

    +دموی قطعات آلبوم موسیقی «کاهگل» را آنلاین بشنوید و در صورت تمایل پس از خرید دیجیتال، قانونی دانلود کنید (بییپ تونز)

    در ادامه می توانید کاورهای آلبوم موسیقی «کاهگل» را مشاهده نمایید (برای بزرگنمایی تصاویر، بروی هر یک از عکسها کلیک کنید):

     

    https://musiceiranian.ir/?p=117167
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *