×
×

ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر خوبی است که می‌تواند از این هم بهتر باشد

  • کد نوشته: 116567
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۰ام مرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • بهزاد عبدی – آهنگساز – معتقد است: هنگامی حضور ارکسترهای خارجی در ایران به نفع موسیقی ما تمام می‌شود که در نتیجه‌ی تبادل تجربیات‌ موزیکال بین ارکسترها، چیز جدیدی به نوازنده‌های ما منتقل شود. او با بیان این‌که ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر خوبی است که می‌تواند از این هم بهتر باشد، درباره حضور ارکستر جوانان […]

    ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر خوبی است که می‌تواند از این هم بهتر باشد
  • ۱۴۶۴۲۴۷۳۹۳۰۲۱_shima masjedi -3بهزاد عبدی – آهنگساز – معتقد است: هنگامی حضور ارکسترهای خارجی در ایران به نفع موسیقی ما تمام می‌شود که در نتیجه‌ی تبادل تجربیات‌ موزیکال بین ارکسترها، چیز جدیدی به نوازنده‌های ما منتقل شود.

    او با بیان این‌که ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر خوبی است که می‌تواند از این هم بهتر باشد، درباره حضور ارکستر جوانان جهان در تهران و اجرای کنسرت مشترک با ارکستر سمفونیک، گفت: با یک برنامه‌ریزی درست می‌توان آینده‌ای خوبی را برای ارکستر سمفونیک تهران متصور بود، برگزاری این‌گونه برنامه‌های مشترک بین ارکسترهای بزرگ در سراسر دنیا امری معمول است و بسیاری از ارکسترهای بزرگ دنیا چنین تبادلات فرهنگی و موزیکالی را با یکدیگر دارند.

    او ادامه داد: هدف اصلی این‌گونه برنامه‌ها، این نیست که فقط نوازنده‌ها کنار هم ساز بزنند، بلکه هدف اصلی این است که نوازنده‌ها از سراسر دنیا با همدیگر آشنا شوند و تجربیات جدید کاری‌شان را با هم به اشتراک بگذارند.

    آهنگساز اپراهای «مولوی» و «حافظ» اظهار کرد: طبیعتا اگر در کشور ما این‌گونه برنامه‌ها با همان اهداف برگزار شود، نهایتا به نفع موسیقی کشور تمام می‌شود. ضمن این‌که نباید فراموش کنیم که این دعوت‌ها مانند دعوت به یک مهمانی نیست که افراد کنار هم بنشینند و با هم خوش و بش کنند، بلکه باید برگزاری این برنامه‌ها چیز جدیدی به ارکسترهای ما و در کل به موسیقی ما اضافه کند.

    عبدی گفت: باید از ارکسترهایی دعوت شود که در نتیجه تعامل با آن‌ها، چیزهای جدیدی به ارکستر ما اضافه شود، اگر این برنامه‌ها بدون در نظر گرفتن موضوع آموزش و تبادل تجربه باشد، زیاد اهمیتی ندارد. بنابراین چنین رویدادهایی یک اتفاق خوب برای موسیقی ما است، اما مهم‌تر آن است که ببینیم در نتیجه‌ی این تبادلات چه داده‌هایی به موسیقی کشور اضافه می‌شود.

    این آهنگساز اضافه کرد: نوازنده‌های ما عموما نوازنده‌های خوب و قابل احترامی هستند؛ اما با توجه به این‌که اساتید برجسته موسیقی در کشور ما نمی‌توانند به‌صورت گسترده، شاگرد تربیت کنند، پس حضور این ارکسترها می‌تواند به دانش و تجربیات نوازندگان ما بیفزاید.

    کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان با ارکستر سمفونیک تهران در قالب پروژه بین‌المللی «صدای ایتالیا برای ایران» از ۲۰ تا ۲۲ مردادماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=116567
       
    برچسب ها بهزاد عبدی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *