×
×

انتشار «هفت قطعه برای تمبک»

  • کد نوشته: 115923
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۵ام مرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • یک تهیه کننده و ناشر آثار موسیقایی از انتشار کتاب زندگینامه استاد ابوالحسن صبا، یک کتاب آموزشی و یک آلبوم جدید برگرفته از آثار رکن الدین مختاری خبر داد. محمد موسوی مدیر موسسه فرهنگی هنری «ماهور» درباره تازه ترین فعالیت ها و تولیدات مکتوب این مجموعه توضیح داد: «کاشی ۹۲» عنوان تازه ترین اثر تالیفی […]

    انتشار «هفت قطعه برای تمبک»
  • ۲۱۶۰۴۳۵یک تهیه کننده و ناشر آثار موسیقایی از انتشار کتاب زندگینامه استاد ابوالحسن صبا، یک کتاب آموزشی و یک آلبوم جدید برگرفته از آثار رکن الدین مختاری خبر داد.

    محمد موسوی مدیر موسسه فرهنگی هنری «ماهور» درباره تازه ترین فعالیت ها و تولیدات مکتوب این مجموعه توضیح داد: «کاشی ۹۲» عنوان تازه ترین اثر تالیفی ضیاءالدین ناظم پور است که بر اساس داستان زندگی استاد ابوالحسن صبا نوشته شده است. در این کتاب با نگاهی داستان گونه به زندگی استاد ابوالحسن صبا و تأکید بر مستندات تاریخی تلاش شده با یاری گرفتن از ویژگی های ادبی داستان نویسی فرازهایی از زندگی این هنرمند را برای علاقه مندان بیان کنیم.

    وی افزود: کتاب «هفت قطعه برای تمبک» نیز عنوان اثر جدید دیگری به نویسندگی محمد اسماعیلی است که به کوشش مسعود پورسید احمد نوشته شده است. کتاب حاضر پس از انتشار کتاب «قطعاتی برای گروه تمبک» که شامل چهار قطعه گروه نوازی بود، نوشته شده و همگی حاصل نیم قرن تجربه و پختگی استاد محمد اسماعیلی است. در این کتاب که شامل هفت قطعه است حرکات، علائم و تکنیک‌های جدیدی افزوده شده که رنگ و بوی خاصی به آن بخشیده‌اند.

    مدیر موسسه فرهنگی هنری «ماهور» در پایان به انتشار آلبوم «بیات ترک» به خوانندگی مهدی شهسوار اشاره کرد و گفت: این آلبوم مجموعه ای از ساخته های رکن الدین مختاری نوازنده و اهنگساز فقید موسیقی ایرانی است که با سرپرستی حامد جوکار و خوانندگی مهدی شهسوار روانه بازار موسیقی شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=115923
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *