×
×

اثری از احمدرضا نوری

  • کد نوشته: 1149
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۴ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «غزل غزل‌های غرائب» اثری از احمدرضا نوری توسط شرکت فرهنگی‌هنری رهگذر هفت‌اقلیم منتشر شد. قطعات «غزل غرائب»، «سوگ سرود»، «بانگ گنگ»، «سلوک عشق»، «مدینه فاضله»، «چکامه چکاوک» و «ماه گلگون» در این آلبوم اجرا شده‌اند. احمدرضا نوری (آواز فارسی)، عبدالرضا رهنما (تنبور)، آنه بردی وجدانی (دوتار و آواز ترکمن)، سید گلدی شهابی (کمانچه)، […]

  • آلبوم موسیقی «غزل غزل‌های غرائب» اثری از احمدرضا نوری توسط شرکت فرهنگی‌هنری رهگذر هفت‌اقلیم منتشر شد.
    قطعات «غزل غرائب»، «سوگ سرود»، «بانگ گنگ»، «سلوک عشق»، «مدینه فاضله»، «چکامه چکاوک» و «ماه گلگون» در این آلبوم اجرا شده‌اند.
    احمدرضا نوری (آواز فارسی)، عبدالرضا رهنما (تنبور)، آنه بردی وجدانی (دوتار و آواز ترکمن)، سید گلدی شهابی (کمانچه)، استاد طاهر یارویسی (تنبور و آواز کردی قسمت هفتم)، فربد یداللهی (اودو، چتر و استوانه) و درشن آنند (طبلا) در این آلبوم حضور دارند.
    احمدرضا نوری درباره این اثر نوشته است: جهانی بودن، جهانی‌شدن، گفت‌وگوهای فرهنگی و رو به رو شدن شرق و غرب جزو اصلی‌ترین مقولات فلسفی اجتماعی‌ است که در دل مدرنیته زاده شده است… القرض در این میان تصمیم گرفتم تا یک گفت‌وگوی درونی یعنی دو گونه فرهنگ ایرانی به گفت‌وگو بنشینند. یک تلفیق درون‌فرهنگی.
    نقاط مشترکی در موسیقی بخشی ترکمن‌صحرا و موسیقی مقامی کرمانشاه دریافتم. حاصل جستارها و ۴۸ ساعت کنار هم زندگی کردن اساتید با هم و همراهی من، اثر حاضر است که به صورت بداهه‌خوانی و بداهه‌نوازی است بر روی مقام‌های مشترک…
    آلبوم «غزل غزل‌های غرائب» توسط موسسه رهگذر هفت اقلیم به بازار موسیقی عرضه شده است.
    این اثر ترکیبی است از دو موسیقی نواحی ترکمن و کرمانشاه است که این تلفیق اثر بدیعی را شکل داده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=1149
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *