×
×

با همراهی سالار عقیلی در تهران و شهرستان‌ها صورت می‌گیرد؛

  • کد نوشته: 113871
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۶ام تیر ۱۳۹۵
  • ۰
  • تور کنسرت‌های «سعید فرج پوری» -آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته کمانچه- و «سالار عقیلی» – خواننده- شهریور ماه امسال در تهران و برخی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد. در این کنسرت‌ها، در بخش اول قطعاتی جدید به همراه تصانیف و قطعاتی در دستگاه همایون و آواز افشاری بر روی آثار شاعرانی چون شهریار، سایه، مولانا و محمد […]

    با همراهی سالار عقیلی در تهران و شهرستان‌ها صورت می‌گیرد؛
  • سعید فرج پوری

    سعید فرج پوری

    تور کنسرت‌های «سعید فرج پوری» -آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته کمانچه- و «سالار عقیلی» – خواننده- شهریور ماه امسال در تهران و برخی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد. در این کنسرت‌ها، در بخش اول قطعاتی جدید به همراه تصانیف و قطعاتی در دستگاه همایون و آواز افشاری بر روی آثار شاعرانی چون شهریار، سایه، مولانا و محمد علی بهمنی و در بخش دوم آثاری از قدما اجرا می‌شود. این آهنگسازِ موسیقی سنتی ایران که چند سالی است در خارج از کشور حضور دارد، در این سال‌ها در ایران برنامه‌ای نداشته است.

    آهنگسازی و سرپرستی گروه را «سعید فرجپوری» برعهده دارد و نوازندگانی چون آزاد میرزا پور (تار)،‌ فردین لاهور پور (نی)،‌ حریر شریعت زاده (دف)،‌ صابر سوری (بربط)،‌ سهاب تربتی (تنبک)‌ و اسکندری (تار باس) سالار عقیلی را همراهی خواهند کرد.

    این تور کنسرت شهریور امسال توسط موسسه ققنوس در برج میلاد تهران و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد. این در حالی است که این آهنگساز با همراهی سالار عقیلی، به تازگی تور «میخانه‌ی خاموش» را در خارج از کشور به اجرا درآورد که در آن نوازندگانی چون حسین بهروزی‌نیا (بربت)، حریر شریعت‌زاده (دف) هامین هنری (تنبک) نواختند. کنسرت آلبوم «میخانه خاموش» در سه بخش اجرا شد. در بخش اول قطعاتی از آلبوم «میخانه خاموش» شامل مجموعه‌ای از قطعات و تصانیفی که سعید فرج‌پوری روی اشعاری از مهدی اخوان ثالث، هوشنگ ابتهاج (ه الف سایه)، سیاوش کسرایی، مولانا و ابوالقاسم لاهوتی تصنیف کرده است،‌اجرا شد. بخش دوم به اجرای آثار بی‌کلام حسین بهروزی‌نیا اختصاص داشت و در بخش سوم تعدادی از آثار قدیمی و خاطره‌انگیز، بازخوانی و بازسازی شده بودند.

    https://musiceiranian.ir/?p=113871
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *