×
×

اثر تازه ارشد تهماسبی منتشر شد

  • کد نوشته: 1125
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۳ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • آلبوم موسیقی «عاشقی» به آهنگسازی ارشد تهماسبی و با صدای سالار عقیلی به تازگی از سوی موسسه فرهنگی‌هنری آوای باربد منتشر شد. «عاشقی» دارای ۱۷ قطعه است که در آن از اشعار مولانا، سعدی، حافظ، طالع همدانی، ازرقی، جامی و شهریار بهره برده شده است. تصنیف همایون (۱۳۸۵)، آواز همایون، چهارمضراب همایون (۱۳۸۶)، آواز چکاوک […]

  • آلبوم موسیقی «عاشقی» به آهنگسازی ارشد تهماسبی و با صدای سالار عقیلی به تازگی از سوی موسسه فرهنگی‌هنری آوای باربد منتشر شد.
    «عاشقی» دارای ۱۷ قطعه است که در آن از اشعار مولانا، سعدی، حافظ، طالع همدانی، ازرقی، جامی و شهریار بهره برده شده است.
    تصنیف همایون (۱۳۸۵)، آواز همایون، چهارمضراب همایون (۱۳۸۶)، آواز چکاوک به سه‌گاه، تصنیف سه گاه (۱۳۸۰)، آواز سه‌گاه، تصنیف سه‌گاه (۱۳۸۰)، رنگ سه‌گاه (۱۳۸۰)، آواز مخالف به ابوعطا، تصنیف ابوعطا (۱۳۷۶)، آواز حجاز، چهارمضراب دشتی (۱۳۷۶)، تصنیف شور (۱۳۷۹)، آواز شور به دشتی، تصنیف شوشتری (۱۳۸۰)، آواز نوروز صبا و چهارمضراب تصنیف بیات اصفهان (۱۳۸۶) از قطعات این آلبوم هستند.
    در «عاشقی» هر قطعه ضربی و تصنیف توسط یک آواز به هم متصل می‌شوند که با این روش، جذابیت خاصی در کار ایجاد شده است.
    ارشد تهماسبی از نوازندگان برجسته تار و آهنگساز «عاشقی» درباره گردآوری این مجموعه نوشته است: «روزی سیاوش ایمانی کاری را که با دوستان هم‌گروه‌اش ضبط کرده بودند آورد و خواست آن را بشنوم و نظر بدهم. دوتایی نشستیم به شنیدن و چون کارشان اجرای خوبی داشت تعریف کردم و تحسین و توصیه به در کنار هم ماندن و پیگیری و از این جور حرف‌ها که معمولا بزرگ‌ترها به کوچک‌ترها می زنند. خوشحال و پرانگیزه شد و در ادامه صحبت‌مان گفت و اصرار کرد که بیا اگر کاری داری بده تا اجرایش کنیم. گفتم کار هست ولی حوصله و… گفت همه کارها را به عهده ما بگذار و… گفت‌وگوی‌مان طولانی شد و دست آخر بنا شد به شرطی که به دوستانش چیزی نگوید قراری برای دیدار بگذارد و اگر در آن دیدار بین من و آنها رابطه حسی خوبی برقرار شد ماجرا را بگوییم و کار را شروع کنیم…».
    در این اثر که کاری از گروه نوروز است ارشد تهماسبی (تار)، پژمان حدادی (تنبک و پنداریک)، سیاوش ایمانی (تار و بم‌تار)، سهیل صادقی (کمانچه، کمانچه آلتو)، آرش فلاح‌صفا (نی)، ماهان نه‌رودی (سنتور) و سالار عقیلی (آواز) حضور دارند.
    «عاشقی» با آهنگسازی ارشد تهماسبی و صدای سالار عقیلی به تازگی در مراکز عرضه محصولات فرهنگی‌هنری در دسترس علاقه‌مندان است.

    https://musiceiranian.ir/?p=1125
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *