×
×

آمار پرفروش‌های هفته اول اردیبهشت‌ماه ۸۹

  • کد نوشته: 1124
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۳ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • با شروع اردیبهشت‌ماه، بازار موسیقی همچون سایر بازارها آرام آرام در حال رونق گرفتن است و در این حرکت آرام، موسیقی جدی و اصیل ایرانی بیشتر مورد توجه واقع شده‌اند. در هفته گذشته آلبوم‌های تازه‌منتشر شده، هنوز نتوانسته‌اند گوی پرفروش‌ترین‌ها را از آثار قدیمی‌تر بربایند. در این میان آلبوم‌های «سرخانه» کاری از ساسان فاطمی، «رنگ‌واره‌های […]

  • با شروع اردیبهشت‌ماه، بازار موسیقی همچون سایر بازارها آرام آرام در حال رونق گرفتن است و در این حرکت آرام، موسیقی جدی و اصیل ایرانی بیشتر مورد توجه واقع شده‌اند.

    در هفته گذشته آلبوم‌های تازه‌منتشر شده، هنوز نتوانسته‌اند گوی پرفروش‌ترین‌ها را از آثار قدیمی‌تر بربایند. در این میان آلبوم‌های «سرخانه» کاری از ساسان فاطمی، «رنگ‌واره‌های کهن» از گروه رستاک و «عاشقی» اثر ارشد تهماسبی شتاب بیشتری نسبت به تازه‌های موسیقی در هفته گذشته گرفته‌اند.
    فروشگاه بتهوون که یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های عرضه محصولات موسیقایی است «رنگ‌واره‌های کهن» اثری قابل توجه از گروه رستاک را در لیست پرفروش‌های خود قرار داده است. این اثر را حوزه هنری به تازگی منتشر کرده است. همچنین «به تماشای آب‌های سفید» که حاصل همکاری به‌یادماندنی استاد حسین علیزاده و ژیوان گاسپاریان است هنوز هم پس از گذشت چند سال، خوب می‌فروشد. این اثر را هرمس منتشر کرده است. «تار لطف‌الله مجد» محصول آواخورشید هم از آثار پرفروش این فروشگاه است. این آلبوم تنها اثر منتشرشده به صورت مستقل از استاد لطف‌الله مجد از تارنوازان صاحب‌سبک ایران به شمار می‌رود. «کولی» از حسین حمیدی» (آواخورشید)، «سبزه ریزه میزه» از ملیحه سعیدی (سروش)، «سرخانه» از ساسان فاطمی (ماهور)، آلبوم تصویری «طنین ماندگار» (ترنم نی) و مستند نواهای گمشده با حضور حسین علیزاده (سینمای مستند و تجربی) آثار دیگری هستند که فروش خوبی در فروشگاه بتهوون داشته‌اند.
    فروشگاه سیاه و سفید هم که در مرکز تهران قرار دارد در هفته گذشته دو آلبوم با کلام «سفر عسرت» (مشکات) کاری از فرخزاد لایق با صدای شهرام ناظری و«آب، نان، آواز» (دل‌آواز) اثر علی قمصری با صدای همایون شجریان را خوب فروخته است. همچنین آلبوم بی‌کلام «اکنون» (آواخورشید) کاری از فرزاد سلامی و بامداد ملکی اثری قابل توجه نزد مخاطبان بوده است. «سرخانه» هم که به تازگی از سوی ماهور منتشر شده این روزها خوب می‌فروشد. در کنار این آلبوم‌ها، «تنیده در خطوط موازی» (نقطه تعریف) شامل تک‌نوازی تار علی قمصری، نگاه‌ها را معطوف به خود کرده و «کولی» (آوا خورشید) هم در این فروشگاه فروش خوبی داشته است. همچنین «سکوت سرشار از ناگفته‌هاست» (ابتکار)، «اشعار ژاک پره‌ور» با صدای احمد شاملو (ماهور)، «سوییت‌ها» (هرمس) از پیمان یزدانیان، «یکی بود یکی نبود» (ایران گام) با صدای رضا صادقی، «طنین ماندگار» (ترنم نی) و «حسن و دیو راه باریک پشت کوه» (ماهور) هم فروش بالایی داشته‌اند.
    فروشگاه آوای باربد در غرب تهران هم پروفروش‌های خود را که شامل تولیدات این موسسه است به این شرح اعلام کرد: «عاشقی» کاری از ارشد تهماسبی با صدای سالار عقیلی، «یک نگه کرد و گذشت» آخرین اثر استاد علی تجویدی، «مایه ناز» با صدای سالار عقیلی و «رسوای زمانه» کاری از همایون خرم با صدای علیرضا قربانی.
    فروشگاه ققنوس در شمال تهران «عشق دیرین» (سروش) به آهنگسازی مهرداد دلنوازی و با صدای سالار عقیلی را از پروفروش‌های خود اعلام می‌کند. «گرفتار» (ایران‌مولانا) کار جدید عندلیبی با صدای افتخاری و آلبوم تصویری کنسرت گروه شمس (آوای نوین اصفهان» هم جزو پروفروش‌ها هستند.
    فروشگاه موسسه ماهور در شرق تهران نیز که تنها محصولات تولیدی خود را عرضه می‌کند «سرخانه»، «مثنوی‌خوانی معاصر» و «اشعار ژاک پره‌ور» را جزو پرفروش‌های خود اعلام کرده است.
    آمار هفتگی پرفروش‌های آثار موسیقایی، اوایل هر هفته منتشر می‌شود. فروشگاه‌ها و مراکز عرضه محصولات فرهنگی در صورت تمایل، می‌توانند آثار پرفروش خود را در تماس با دفتر پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران (۸۸۹۰۶۰۸۰) اعلام کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=1124
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *