×
×

سرپرست دفتر موسیقی در پی حضور شهداد روحانی در ایران:

  • کد نوشته: 1123
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۳ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد از آغاز تمرین ارکستر‌ سمفونیک تهران با رهبری «شهداد روحانی» در تالار «رودکی» خبر داد. علی ترابی درباره‌ی حضور شهداد روحانی در ایران به عنوان رهبر مهمان ارکستر سمفونیک و کناره‌گیری صهبایی به خبرنگار موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت:حضور رهبران مهمان از ارکستر‌های مختلف در ارکستر‌سمفونیک تهران از پیشنهادات […]

  • سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد از آغاز تمرین ارکستر‌ سمفونیک تهران با رهبری «شهداد روحانی» در تالار «رودکی» خبر داد.

    علی ترابی درباره‌ی حضور شهداد روحانی در ایران به عنوان رهبر مهمان ارکستر سمفونیک و کناره‌گیری صهبایی به خبرنگار موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت:حضور رهبران مهمان از ارکستر‌های مختلف در ارکستر‌سمفونیک تهران از پیشنهادات آقای صهبایی بود و ایشان خواسته بودند که علاوه بر خودشان از رهبران دیگر نیز برای ارکستر‌سمفونیک تهران استفاده شود.

    سرپرست دفتر موسیقی با بیان اینکه قرار‌داد ارکستر‌سمفونیک تهران با منوچهر صهبایی به‌صورت سالانه بوده است، ادامه داد: قرار‌داد ایشان ۱۵ اسفند ماه گذشته به پایان رسیده بود، بنابراین ایشان استعفا نداده‌اند و ما هم‌چنان از او برای رهبری ارکستر‌سمفونیک تهران دعوت خواهیم کرد و برای ما حیف است که او دیگر به ارکستر‌ سمفونیک تهران نیاید.

    ترابی همچنین با اشاره به حضور شهداد روحانی در ایران گفت:شهداد روحانی چندین کار پیشنهادی را به ما اعلام کرده است و امروز که اولین تمرین خود را با گروه آغاز کند و نوازندگان گروه را «محک» بزند، درباره‌ی پیشنهاداتش صحبت خواهیم کرد و سرانجام برنامه‌ی ارکستر‌سمفونیک تهران در خرداد‌ماه مشخص خواهد شد.

    به گفته‌ی او؛ ارکسترسمفونیک تهران با رهبری شهداد روحانی احتمالا در روزهای ۶،۵ و ۷ خرداد‌ماه در تالار وحدت برنامه اجرا می‌کند.

    ترابی همچنین خبر داد:برنامه‌های سالانه‌ی ارکستر‌سمفونیک تهران به‌زودی منتشر خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، شهداد روحانی آهنگساز، ویولنیست، پیانیست، و رهبر ارکستر ایرانی است.

    شهرت روحانی در ایران بیشتر به دلیل تنظیم و رهبری ارکستر کنسرت «یانی» به همراه ارکستر سلطنتی فیلارمونیک، که در فضای باز در پارتنون واقع در آتن پایتخت یونان انجام شد است. این کنسرت تحسین و نقد بینندگان را در پی داشت که به پر بیننده‌ترین برنامه پخش شده از تلویزیون در آمریکا، و دومین برنامه پرفروش موسیقی- ویدئوئی تبدیل شد.

    روحانی از دانش آموختگان هنرستان هنرهای زیبا (کنسرواتوار) وین در اتریش است که جوائز و بورسیه‌های تحصیلی مختلفی، هم در اروپا و هم در آمریکا نظیر ای.کی.ام در وین پایتخت اتریش، و ای.سی.ای.پی در لس آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا را دریافت کرده است.

    روحانی، رئیس و رهبر ارکستر سمفونی «کوتا»ی لس آنجلس بوده است. علاوه بر آن، روحانی رهبری بسیاری از ارکسترهای سمفونی معتبر را به طور مهمان بر عهده داشته که از آن جمله می‌توان ارکستر سلطنتی فیلارمونیک لندن، ارکستر سمفونی مینسوتا، سمفونی کلرادو، سمفونی سن دیگو، سمفونی ایندیاناپولیس، سمفونی نیوجرسی، سمفونی فیل هارمونیک زاگرب، سمفونی جوانان آمریکا، و غیره را نام برد.

    این هنرمند ایرانی چند سال قبل توسط دولت تایلند مامور ساخت قطعه موسیقی مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره بازی‌های آسیایی شد، که قطعه مذکور به عنوان محبوب‌ترین آهنگ این بازی‌ها انتخاب شد.

    وی اخیرا رهبری ارکستر نوازندگان اپرت «موسی و شبان» سعید جعفرزاده (همای) را در آمریکا بر عهده داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=1123
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *