×
×

شهرداد روحانی در بدو ورود به ایران

  • کد نوشته: 1111
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۲ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • شهرداد روحانی از رهبران برجسته ارکستر در جهان بامداد امروز (یکشنبه) برای رهبری ارکستر سمفونیک تهران وارد کشور شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران، این هنرمند برجسته موسیقی در بدو ورود به ایران از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مورد استقبال هم‌وطنان و همچنین برخی از سرگروه‌های نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران واقع شد. براساس […]

  • شهرداد روحانی از رهبران برجسته ارکستر در جهان بامداد امروز (یکشنبه) برای رهبری ارکستر سمفونیک تهران وارد کشور شد.

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران، این هنرمند برجسته موسیقی در بدو ورود به ایران از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مورد استقبال هم‌وطنان و همچنین برخی از سرگروه‌های نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران واقع شد.
    براساس این گزارش، همچنین بابک رضایی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران نیز بامداد امروز، در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) حاضر شد و از حضور شهرداد روحانی در ایران ابراز خرسندی کرد.
    شهرداد روحانی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران درباره احساس حضور مجدد خود در ایران و برعهده گرفتن رهبری ارکستر سمفونیک تهران اظهار کرد: من طی سال‌های گذشته بارها به ایران آمده‌ام و با ارکستر سمفونیک برنامه‌های مختلفی اجرا کرده‌ام. اکنون برای من بسیار جالب است که بدانم درسال هایی که در ایران نبوده ام ارکستر سمفونیک تهران چقدر پیشرفت و چه اندازه تغییر داشته است. ضمن آنکه رهبری ارکستر سمفونیک تهران همواره برای من جالب‌توجه بوده و هیجان به‌خصوصی داشته است.
    وی درباره رهبری ارکستر سمفونیک تهران به عنوان ارکستری که همه نوازندگان آن ایرانی هستند، گفت: اینکه همه نوازندگان این ارکستر ایرانی هستند بسیار خوب است، البته در برخی کشورها نیز ارکستر سمفونی‌های خوبی وجود دارند که همه نوازندگان آنها ملیت همان کشور را دارا هستند، همچنین ارکسترهای برجسته‌ای هم هستند که از نوازندگان ملیت‌های مختلف بهره می‌برند. درباره کیفیت و وضعیت فنی ارکستر سمفونیک تهران هم، طی چند روز آینده پس از آشنایی بیشتر با اعضای آن، اظهار نظر خواهم کرد.
    روحانی درباره به دست آوردن جایگاه جهانی برای ارکستر سمفونیک تهران بیان کرد: جهانی شدن و مشهور شدن یک ارکستر به سادگی صورت نخواهد گرفت بلکه مراحل مختلف و دشواری را باید طی کند تا به مدارج بالا دست یابد. این موضوع به مسائل مختلفی بستگی دارد. ما امیدواریم  به جایگاه بالایی در سطح دنیا برسیم. اگر حمایت‌ها از سوی بخش‌های مختلف صورت گیرد این اتفاق خواهد افتاد ، چرا که ما هنرمندان بسیار بااستعدادی در کشور داریم. نوازندگان ما از نظر سطح تکنیکی چیزی از نوازندگان ارکسترهای مطرح دنیا کم‌تر ندارند بلکه حمایت‌ها و توجهات مسوولان از این هنرمندان سبب می‌شود که این گروه به سطح مطلوب در دنیا دست یابد و نتیجه دلخواه را کسب کند.

    از کارهای معروف شهرداد روحانی، ساختن موسیقی افتتاحیه و آرم رسمی بازی‌های آسیایی است که به سفارش دولت تایلند و کمیته المپیک آسیایی (که در دسامبر ۱۹۹۸ در تایلند برگزار شد) است که این اثر با ارکستر سمفونیک بانکوک به همراه گروه ۲۰۰ نفره کر اجرا شده است. وی به دعوت ارکستر فیلارمونیک زاگرب که یکی از قدیمیترین ارکستر سمفونیک‌های دنیا است برنامه‌ای اجرا کرد که در آن موسیقی فیلم از دهه‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۵۰ از آهنگسازان اروپایی را رهبری کرد. یکی دیگر از برنامه‌های موفق وی اجرای کنسرت‌هایی در آکروپلیس بود (که در ایران به‌نام کنسرت «سرزمین مادری» پخش شد) که همه قطعات اجرا شده را شهرداد روحانی برای ارکستر تنظیم و رهبری کرده و خود اجراکننده سلو ویلن در این کنسرت بوده است.
    ارکسترهایی که وی به‌عنوان رهبر میهمان با آنها همکاری داشته است عبارتند از ارکستر سمفونیک لندن، ارکستر رویال فیلارمونیک، اسلواک فیلارمونیک، کالرادو سمفونی، نیوجرسی سمفونی، مینه سوتا سمفونی، سان دیاگو سمفونی، ایندیاناپولیس سمفونی و… .
    نخستین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۳۸۹ به رهبری شهرداد روحانی از ۵ تا ۷ خردادماه برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=1111
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *