×
×

کار روی پروژه‌های شخصی همزمان با ضبط آلبوم چهارم گروه؛

  • کد نوشته: 110962
  • 26 خرداد 1395
  • ۰
  • «کیان پورتراب»، خواننده، آهنگساز و سرپرست گروه «کامنت» از انتشار اولین آلبوم انفرادى خود خبر داد. اعضاى گروه «کامنت» که این روزها مشغول ضبط و آماده‌سازى چهارمین آلبوم گروه هستند، به موازات آن پروژه‌هاى شخصى خود را هم پیش می‌برند که بر این اساس، کیان پورتراب هم قرار است به زودى اولین آلبوم و تک […]

    کار روی پروژه‌های شخصی همزمان با ضبط آلبوم چهارم گروه؛
  • kian-pourtorb-Comment-Band-(21)«کیان پورتراب»، خواننده، آهنگساز و سرپرست گروه «کامنت» از انتشار اولین آلبوم انفرادى خود خبر داد.

    اعضاى گروه «کامنت» که این روزها مشغول ضبط و آماده‌سازى چهارمین آلبوم گروه هستند، به موازات آن پروژه‌هاى شخصى خود را هم پیش می‌برند که بر این اساس، کیان پورتراب هم قرار است به زودى اولین آلبوم و تک قطعه انفرادى خود را منتشر کند.

    او درباره این آلبوم که کار روى آن را از یک سال پیش آغاز کرده به «موسیقى ما» می‌گوید: «این آلبوم حدودا ده قطعه در فضاى الکترونیک و موسیقی امبینت و مینیمال دارد. چراکه در این مدت سلیقه‌ام به لحاظ شنیدارى بیشتر به سمت این نوع از موسیقى رفته و فکر می‌کنم کلیت موزیک دنیا هم به سمت مینیمال شدن رفته است. قطعات این آلبوم شبیه هم نیستند اما به لحاظ حسى حالات مشترکى دارند و فکر می‌کنم اگر به طور فشرده روى آن کار کنم، دو یا سه ماه دیگر آماده انتشار شود.»

    پورتراب درباره نحوه تولید این آلبوم می‌گوید: «تمام کارهاى این آلبوم را خودم انجام داده‌ام، البته در این میان مشورت‌هایی هم از دوستانم گرفته‌ام؛ مثل اشکان آبرون که چون کارش را خیلى قبول دارم و از دوستان نزدیکم است، با او هم‌فکری‌ها و همکاری‌هایى در تنظیم‌ها داشته‌ام اما در نهایت کلیت این آلبوم را شخصا پیش برده‌ام و میکس و مستر آن هم برعهده آرش پاکزاد بوده است.»

    این آهنگساز و ترانه‌سرا درباره هدفى که باعث شکل‌گیرى این آلبوم شد می‌گوید: «ایده تهیه و تولید این آلبوم بیشتر به سبک و سیاق آن مرتبط است چون سبک بسیار مستقلى است که در گروه جایى ندارد و در واقع بسیار شخصى است. خیلی‌ها هم می‌پرسند که قرار است براى گروه «کامنت» اتفاقى بیفتد؟ در حالیکه اصلا اینطور نیست و این‌ها دو پروژه کاملا مستقل هستند. البته این اتفاق هم نکات مثبت دارد و هم منفى که نقاط مثبت آن بیشتر است چراکه وقتى یک نفر در ذهن خود قدرت تفکیک ایجاد کند و تمام ایده‌هایش را در قالب یک گروه خرج نکند، می‌تواند در کارش رشد کند. البته کار من یک‌مقدار سخت است چون تا اینجا آهنگسازى چهار آلبوم را انجام داده‌ام و شعرهایش را نوشته‌ام اما با همه این تفاسیر این تفکیک را در ذهن خود به وجود آورده‌ام و سعی کرده‌ام این دو پروژه را کاملا مستقل از هم پیش ببرم چراکه طبیعتا در گروهى که بیشتر با محوریت سازهاى آکوستیک شکل گرفته، یک‌سرى از ایده‌هایی که در ذهن داشتم نمی‌گنجد. همیشه تولید این نوع موسیقى در پس ذهنم بوده و حالا هم به نتیجه رسیده است. به نظرم اگر افراد توانایی‌هایشان را بشناسند، می‌توانند در بخش‌های مختلفى فعالیت کنند و تفکیک مورد نظر را در ذهن خود ایجاد کنند.»

    این خواننده درباره جزئیات بیشتر آلبوم شخصی‌اش می‌گوید: «ضبط و آهنگسازى و تنظیم آلبوم به موازات هم پیش می‌رود که حدود ٧٠ درصد آن به پایان رسیده است. فعلا به دنبال تهیه‌کننده هستم که اگر محقق شود، سرعت تولید آلبوم خیلى بیشتر می‌شود. این آلبوم به نسبت کارهای گروه «کامنت» ساده‌تر و خلوت‌تر است و شاید ملودی‌ها کمى پاپ‌تر شده‌اند. در واقع هدفم این بوده که شبیه به فرمت موسیقى روز دنیا حرکت کنم. موزیک راکى که الان وجود دارد و اکثر ما به آن گوش می‌کنیم، اگر خیلى هم مدرن باشد ممکن است ریشه‌اش به ده سال پیش برگردد ولى این موزیک خیلى مدرن‌تر است و تک‌تک صداها به دقت در تنظیم شکل گرفته‌اند.»

    کیان پورتراب در پایان اشاره کرد که طى یک ماه آینده اولین تک قطعه او با نام Pieces (تکه‌ها) منتشر می‌شود که در روزهای آتی می‌توانید آن را از طریق سایت «موسیقى ما» بشنوید و دانلود کنید.

       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *