×
×

از رهبران برجسته ارکستر در جهان

  • کد نوشته: 1084
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۱ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • موسیقی ایرانیان – ابراهیم مولائی: شهرداد روحانی (شهداد روحانی) آهنگساز، ویولنیست، پیانیست و رهبر ارکستر ایرانی که از رهبران برجسته ارکستر در جهان به شمار می رود، برای رهبری نخستین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران بامداد فردا وارد ایران می‌شود. به گزارش موسیقی ایرانیان و به نقل از انجمن موسیقی ایران، شهرداد روحانی بامداد روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت وارد تهران می‌شود و از صبح دوشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ تمرینات خود را با ارکستر سمفونیک تهران آغازخواهد کرد تا از ۵ تا ۷ خردادماه، نخستین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۳۸۹ را رهبری کند

  • موسیقی ایرانیان – ابراهیم مولائی: شهرداد روحانی (شهداد روحانی) آهنگساز، ویولنیست، پیانیست و رهبر ارکستر ایرانی که از رهبران برجسته ارکستر در جهان  به شمار می رود، برای رهبری نخستین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران بامداد فردا وارد ایران می‌شود. به گزارش موسیقی ایرانیان و به نقل از انجمن موسیقی ایران، شهرداد روحانی بامداد روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت وارد تهران می‌شود و از صبح دوشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ تمرینات خود را با ارکستر سمفونیک تهران آغازخواهد کرد تا از ۵ تا ۷ خردادماه، نخستین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۳۸۹ را رهبری کند.

    سبک وی، معاصر و بعضا در قیاس با استادان خود نظیر انوشیروان روحانی و استاد جواد معروفی، موسیقی عصر نو می‌باشد. شهرت روحانی بیشتر به دلیل تنظیم و رهبری ارکستر کنسرت یانی به همراه ارکستر سلطنتی فیلارمونیک، که در فضای باز در پارتنون واقع در آتن  پایتخت یونان انجام شد می‌باشد. این کنسرت تحسین و نقد بینندگان را در پی داشت که به پر بیننده ترین برنامه پخش شده از تلویزیون در آمریکا و دومین برنامه پر فروش موسیقی- ویدئوئی در تاریخ پس از موزیک ویدیوی تریلر اثر مایکل جکسون تبدیل گردید.
    وی تاکنون نه تنها قطعات مختلفی را در سبک های متفاوت ساخته، بلکه جوائز زیادی را نیز دریافت نموده است. روحانی همچنین از دانش آموختگان هنرستان هنر های زیبا (کنسرواتوار) وین در اتریش است که جوائز و بورسیه‌های تحصیلی مختلفی، هم در اروپا و هم در آمریکا نظیر A.K.M Scholarship در وین پایتخت اتریش، و ASCAP Scholarship در لس آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا را دریافت کرده است.
    شهرداد روحانی، رئیس و رهبر ارکستر سمفونی COTA لس آنجلس نیز بوده است. علاوه بر آن، ایشان رهبری بسیاری از ارکسترهای سمفونی معتبر را به طور مهمان بر عهده داشته که از آن جمله می‌توان ارکستر سلطنتی فیلارمونیک لندن، ارکستر سمفونی مینسوتا، سمفونی کلرادو، سمفونی سن دیگو، سمفونی ایندیاناپولیس، سمفونی نیوجرسی، سمفونی فیل هارمونیک زاگرب، سمفونی جوانان آمریکا، و غیره را نام برد.
    روحانی در سال ۱۹۹۸ توسط دولت تایلند مامور ساخت قطعه موسیقی مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره بازی های آسیایی شد، که قطعه مذکور به عنوان محبوب ترین آهنگ این بازی ها انتخاب شد.
    همچنین روحانی آلبوم های کلاسیک متعددی نظیر موسیقی باله چایکوفسکی با همکاری سمفونی رادیو اسلواک برای دیسکاور کخ اینترنشنال تهیه نموده است.
    قابل ذکر است، روحانی در سال ۱۹۹۹ جائزه پیکانس تایلند که معتبر ترین جایزه موسیقی و هنری این کشور است را از آن خود کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1084
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *