×
×

همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی

  • کد نوشته: 10772
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱ام خرداد ۱۳۹۰
  • ۱ دیدگاه
  • همزمان با هفته میراث فرهنگی از سوی ایکوم (کمیته ملی موزه‌های ایران) موزه موسیقی به دلیل مجموعه فعالیت‌ها در سال گذشته به عنوان موزه برگزیده سال انتخاب شد

  • همزمان با هفته میراث فرهنگی از سوی ایکوم (کمیته ملی موزه‌های ایران) موزه موسیقی به دلیل مجموعه فعالیت‌ها در سال گذشته به عنوان موزه برگزیده سال انتخاب و از سوی کمیته ایکوم لوح تقدیری به این موزه اهدا شد.

    به گزارش خبرگزاری فارس،‌ دراین لوح از سوی میر سید احمد طباطبایی ، رئیس کمیته ملی موزه های ایران خطاب به علی مرادخانی ، مدیریت موزه موسیقی ایران آمده است :بنا به پیشنهاد اعضاء ایکوم و مجموع آرای به دست آمده ، مفتخریم اعلام داریم که آن موزه به دلیل مجموعه فعالیت های انجام شده در سال ۱۳۸۹ به ویژه ارتقاء کیفی موزه به لحاظ موضوع و آثار به عنوان موزه برگزیده سال انتخاب شده است.

    موزه موسیقی در ۲۲ آبان سال ۱۳۸۸ با حضور بزرگان موسیقی و مسئولان افتتاح شد. این موزه شامل بخش های مختلفی از جمله گنجینه آثار است که شامل سازهای بادی ، زهی ، نواحی ، کوبه‌ای است.

    همچنین آرشیو آواها و نواهای ایرانی، کتابخانه کتاب‌های ادبی و موسیقی، اطاق صوتی و کارگاه ساخت و مرمت سازهای ایرانی از جمله بخش‌های دیگر این موزه است.

    موزه موسیقی پایگاهی برای اهالی این حوزه است و برنامه‌هایی همچون بزرگداشت اساتید موسیقی، برگزاری کارگاه های آموزشی ساز سازی، مجهز کردن استودیو صدا، ضبط کارهای جدید، کارگاه آموزشی با حضور استادان مختلف، ساخت مستندهایی در رابطه با موسیقی و زندگی استادان، ساخت تندیس اساتید موسیقی، برگزاری مستر کلاس و کارگاه‌های پژوهشی و آموزشی، جایزه کتاب سال موسیقی، تأسیس بانک نت، برگزاری جشنواره در حوزه شناخت ساز و استاندارد کردن سازها از دیگر فعالیت‌های این موزه است.

    https://musiceiranian.ir/?p=10772
       
    برچسب ها موزه موسیقی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *