×
×

حسین علیزاده: بسیار ناراحتم که در شهری کنسرت می دهم که محسن شریفیان در آنجا اجازه برگزاری کنسرت ندارد

  • کد نوشته: 107681
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۶ام اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۱ دیدگاه
  • hot-topic-logohot-topic-logo«حسین علیزاده» پیشکسوت موسیقی ایرانی جدیدترین کنسرت خود را به «محسن شریفیان» سرپرست گروه موسیقی «لیان» بوشهر تقدیم کرد.
    +حسین علیزاده: کجای قانون آمده محسن شریفیان به عنوان هنرمندی که در چارچوب اصول هنر و فرهنگ اصیل بوشهر را معرفی می کند نباید اجازه برگزاری کنسرت را داشته باشد؟

    حسین علیزاده: بسیار ناراحتم که در شهری کنسرت می دهم که محسن شریفیان در آنجا اجازه برگزاری کنسرت ندارد
  • ۲۰۷۶۳۸۱«حسین علیزاده» پیشکسوت موسیقی ایرانی جدیدترین کنسرت خود را به «محسن شریفیان» سرپرست گروه موسیقی «لیان» بوشهر تقدیم کرد.

    حسین علیزاده در تازه ترین کنسرت خود از مجموعه کنسرت های شهرستان که روز ۲۴ اردیبهشت ماه در تالار شهید آوینی شهرستان بوشهر برگزار شد با تاکید بر حفظ هویت ایرانی بیان کرد: «همیشه وقتی درباره هنرهای جنوب به ویژه منطقه بوشهر صحبت می شود با این موضوع مواجه می شویم که فرهنگ خاصی در این منطقه جریان دارد که حس خاصی را هم به مخاطب منتقل می کند. این بسیار جالب است که وقتی به این منطقه با آب و هوای گرم سفر می کنیم می بینیم که مردمان این منطقه نیز احساس گرمی دارند بنابراین امشب بسیار خوشحالم که در خدمت شما مردمان خونگرم بوشهری هستم.»

    وی با تقدیر از محسن شریفیان برای معرفی فرهنگ و موسیقی مردم بوشهر به مخاطبان توضیح داد: «هدف همه ما برای انقلاب کردن نزدیک کردن اقوام و یکپارچه کردن ملت ایران بود که دوست ندارم اینجا به جنبه های سیاسی آن بپردازم، اما یک نکته را می گویم و آن اینکه ما هنرمندان وظیفه و حق داریم از کسانی که جان و عشق را به این ملت هدیه کردند قدردانی کنیم، اما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که در کنار این قدردانی، از شهدا برای خودمان وام نگیریم و قدر شهدا را برای خودشان بدانیم. هنر به ویژه هنر موسیقی همیشه سعی کرده به این ارزش‌ها توجه کند و بدانید که ما هیچ وقت دنبال پست و مقام نبودیم و هرجا بودیم به دنبال ایجاد یک ارتباط معنوی با افرادی بوده ایم که وجودشان را برای ما گذاشته اند و این مساله بسیار زیبایی است.»

    این نوازنده و آهنگساز پیشگام موسیقی ایرانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: «در طول چند دهه گذشته مردم بیشترین کسانی بودند که طرفدار موسیقی بوده و از آن حمایت کردند و من امروز بسیار ناراحتم که در شهری کنسرت می دهم که محسن شریفیان در آنجا اجازه برگزاری کنسرت ندارد. کجای قانون آمده محسن شریفیان به عنوان هنرمندی که در چارچوب اصول هنر و فرهنگ اصیل بوشهر را معرفی می کند نباید اجازه برگزاری کنسرت را داشته باشد؟ من این موضوع را درک نمی کنم و امیدوارم او همان طور که در ایران و دنیا معرف فرهنگ بوشهر است در شهر خود نیز بتواند کنسرت دهد.»

    علیزاده ادامه داد: «برای اینکه برای برگزاری کنسرت در بوشهر آمادگی داشته باشم، شب قبل از اجرای برنامه شاهد اجرای کنسرت گروه لیان بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان در تالار وحدت تهران بودم و می توانم بگویم موسیقی او سرشار از زندگی بود. به اعتقاد من موسیقی سمبل مردم هر منطقه است. در بوشهر ما موسیقی‌ای داریم که غمش خنجر به دل می زند و شادی اش آدمی را به آسمان می برد و من با تمام این فضایی که به آن اشاره کردم اجرای کنسرت امشب گروه را به محسن شریفیان تقدیم می کنم.»

    در ادامه می توانید ویدئوی سخنان «حسین علیزاده» را در ادامه آنلاین ببینید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    +دانلود ویدئوی سخنان استاد علیزاده

    آنلاین ببینید:

    https://musiceiranian.ir/?p=107681
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *