×
×

دونوازی «حسین علیزاده» و «حمید قنبری» در کرمانشاه با استقبال گرم مخاطبان این شهرستان برگزار شد

  • کد نوشته: 106438
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۲ام اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۱ دیدگاه
  • شب گذشته، ‌«حسین علیزاده» در ادامهٔ تور کنسرت‌های خود در کرمانشاه در حالی به دونوازی پرداخت که این برنامه با استقبال خوب مخاطبان کرمانشاهی روبه‌رو شد و صبح امروز نیز، دانشگاه فرهنگ و هنر این شهرستان مراسم بزرگداشتی برای این آهنگساز و نوازندهٔ برجسته برگزار کرد.
    +استاد علیزاده در مراسم «در محضر استاد»، سخن‌رانی کرد و به جوانان توصیه کرد تا به خودباوری برسند که تمامی اعتبارِ هنر خودِ انسان‌‌ها و باور‌هایشان هستند

    دونوازی «حسین علیزاده» و «حمید قنبری» در کرمانشاه با استقبال گرم مخاطبان این شهرستان برگزار شد
  • حسین علیزاده و حمید قنبری

    حسین علیزاده و حمید قنبری

    شب گذشته، ‌«حسین علیزاده» در ادامهٔ تور کنسرت‌های خود در کرمانشاه در حالی به دونوازی پرداخت که این برنامه با استقبال خوب مخاطبان کرمانشاهی روبه‌رو شد و صبح امروز نیز، دانشگاه فرهنگ و هنر این شهرستان مراسم بزرگداشتی برای این آهنگساز و نوازندهٔ برجسته برگزار کرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این کنسرت بی‌کلام شب گذشته در دو بخش به روی صحنه رفت. در بخش اول استادِ آهنگساز، به بداهه‌نوازی سه‌تار با همراهی تنبک «حمید قنبری» پرداخت و در بخش دوم تار به دست گرفت و بار دیگر با همراهی تنبکِ قنبری بداهه‌نوازی کرد. بخش اول برنامه در بیاتِ اصفهان و دشتی بود و «علیزاده» در آن اشاراتی به ملودی‌های کهن کردی کرد؛ بعد از آن بخش دوم نیز در بیات ترک اجرا شد و به ملودی‌های بازی رسید.

    همچنین صبح امروز، دانشگاه هنر این شهرستان برنامهٔ بزرگداشتی با نام «در محضر استاد» با حضور اساتید این دانشگاه و همچنین مدیر کل ارشادِ کرمانشاه برگزار کرد که با استقبال گرم دانشجویان همراه شد. استاد علیزاده در این مراسم، سخن‌رانی کرد و به جوانان توصیه کرد تا به خودباوری برسند که تمامی اعتبارِ هنر خودِ انسان‌‌ها و باور‌هایشان هستند.

    این استاد پیشکسوت، در تمامی این سال‌ها همواره دغدغهٔ اجرای موسیقی در شهرستان‌ها را داشته است و بر این اعتقاد است فضا و حس و حالی که در کنسرت‌های شهرستان وجود دارد، برایش همواره دلنشین بوده است. او در این باره گفته است: ‌«موسیقی ایرانی متعلق به همهٔ ایرانیان است و مردم حق دارند که از این نعمت برخوردار شوند؛ اما متاسفانه در بسیاری از شهرستان‌ها امکان اجرای صحنه‌ای وجود ندارد. در قبل از انقلاب نیز در شهرستان‌ها برنامه‌ای نبود و تنها برنامه موسیقی در شهرستان‌ها برنامه جشن هنر شیراز بود که در این شهر برگزار می‌شد و در این میان دیدار با هموطنان شهرستانی اتفاق بسیار خوشایندی است.»

    https://musiceiranian.ir/?p=106438
       
    برچسب ها حسین علیزاده

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *