×
×

با اجرای «مرغ سحر»؛

  • کد نوشته: 10596
  • شادروان موسوي
  • یکشنبه, ۲۵ام اردیبهشت ۱۳۹۰
  • ۱ دیدگاه
  • همایون شجریان و «همنوازان حصار» شب گذشته ـ ۲۳ اردیبهشت ماه ـ نخستین کنسرت خود در سال ۹۰ را توسط شرکت فرهنگی هنری «دل آواز» در تالار شهید آوینی بندرعباس برپا کردند. همایون شجریان که به مدت سه روز و در شش سانس در بندرعباس به روی صحنه می‌رود، به همراه علی قمصری (سرپرست گروه […]

  • همایون شجریان و «همنوازان حصار» شب گذشته ـ ۲۳ اردیبهشت ماه ـ نخستین کنسرت خود در سال ۹۰ را توسط شرکت فرهنگی هنری «دل آواز» در تالار شهید آوینی بندرعباس برپا کردند.

    همایون شجریان که به مدت سه روز و در شش سانس در بندرعباس به روی صحنه می‌رود، به همراه علی قمصری (سرپرست گروه و نوازنده تار)، نگار خارکن (نوازنده کمانچه)، مصباح قمصری (نوازنده بم کمان)، پدرام فریوسفی (نوازنده ویولن)، سامان صمیمی (نوازنده ویولن)، لعیا اعتمادی (نوازنده ویولن آلتو)، حسن رضایی نیا (نوازنده دف و دایره)، همایون نصیری (دمام و سازهای کوبه‌ای) و آیین مشکاتیان (تمبک) در میان انبوه علاقه مندان به موسیقی به اجرای یازده اثر پرداخت.

    در این اجرا قطعه‌های مقدمه دشتی به همرا آوازهای «بی‌دل و بی‌زبان» و «صنما» کلام مولانا، چهار مضراب، تصنیف «خاکدان عشق» کلام مولانا، مقدمه چهارگاه به همراه آواز «برون از دیده‌ها» کلام مولانا، تصنیف «درعاشقی» کلام مولانا، تکنوازی تار توسط علی قمصری، تصنیف «آب، نان و آواز» کلام شفیعی کدکنی، تصنیف «بجان تو» کلام مولانا، «گناه عشق» کلام سعدی و تصنیف «هوای گریه» ساخته جواد ضرابیان و کلام سیمین بهبهانی توسط همایون شجریان و «همنوازان حصار» به اجرا درآمد.

    در این میان اجرای قطعهٔ تکنوازی بر پایه موسیقی محلی جنوبی توسط علی قمصری و همایون نصیری، تشویق حضار را به همراه داشت.

    اما مهم‌ترین رویداد این کنسرت را می‌توان اجرای قطعه «مرغ سحر» دانست که پس از پایان اجرا شجریان و پایین آمدن وی و گروهش از روی صحنه به دنبال فریادهای «دوباره دوباره» حاضرین در سالن، همایون شجریان و گروه «همنوازان حصار» قطعهٔ خاطره‌انگیز «مرغ سحر» را اجرا کردند.

  •  

    https://musiceiranian.ir/?p=10596
       
    برچسب ها همایون شجریان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *