×
×

پوریا اخواص: با هنرستانی‌ها همکاری می‌کنم

  • کد نوشته: 104476
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۹ام فروردین ۱۳۹۵
  • ۰
  • خواننده موسیقی ایرانی در تشریح تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود از انتشار چند آلبوم موسیقی و همکاری در یک پروژه ویژه به آهنگسازی حسین علیزاده خبر داد. پوریا اخواص با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه خوانندگی بیان کرد: قبل از آغاز سال جدید آلبوم «سایه های مست» بر اساس اشعاری […]

    پوریا اخواص:  با هنرستانی‌ها همکاری می‌کنم
  • ۲۰۴۲۰۲۱خواننده موسیقی ایرانی در تشریح تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود از انتشار چند آلبوم موسیقی و همکاری در یک پروژه ویژه به آهنگسازی حسین علیزاده خبر داد.

    پوریا اخواص با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه خوانندگی بیان کرد: قبل از آغاز سال جدید آلبوم «سایه های مست» بر اساس اشعاری از محمدرضا شفیعی کدکنی، احمد شاملو، جواد زهتاب، م. آزاد و مریم آرام به آهنگسازی اشکان رهبری و خوانندگی بنده در بازار موسیقی منتشر شد. این مجموعه با نگرشی متفاوت به موسیقی ایرانی و سازهای ایرانی به ویژه سازهای کوبه ای تلاش داشته که به سهم خود رنگ جدیدی از موسیقی دستگاهی ایرانی را به مخاطبان ارائه دهد.

    این خواننده موسیقی ایرانی ادامه داد: آلبوم دیگری که برای انتشار آماده شده «طعم تصنیف» نام دارد که آهنگسازی آن برعهده عیسی غفاری است و فضای آن نسبت به آلبوم «سایه های مست»، به موسیقی کلاسیک ایرانی نزدیک‌تر است. این آلبوم حدود ۲ سال پیش ضبط شده و امیدوارم به زودی تقدیم مخاطبان علاقه مند موسیقی ایرانی قرار گیرد.

    اخواص در بخش دیگری از صحبت های خود به حضور در یک اثر موسیقایی ویژه با هنرمندی حسین علیزاده با نام «غم نومه فریدون» اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این افتخار را داشتم که در یک آلبوم ویژه به آهنگسازی استاد علیزاده به عنوان یکی از سه خواننده حضور داشته باشم. این آلبوم حدود دو سال است که ضبط شده و یک اثر موسیقایی _ نمایشی است که فضای آن از قالب بسیار نو و متفاوتی برخوردار است و من به همراه محمد معتمدی و داریوش کاظمی کار خوانندگی آلبوم را به عهده داشتیم. البته دوستان دیگری هم در این پروژه ویژه حضور دارند که تصور می کنم استاد علیزاده به عنوان صاحب اثر درباره کار می توانند، اطلاعات دقیق تری بدهند.

    وی درباره اجراهای زنده تهران و شهرستان نیز گفت: غیر از چند اجرایی که قرار است به همراه تعدادی از دوستان در تهران و شهرستان ها داشته باشیم به دلیل علاقه و دغدغه همیشگی که به جریان فعالیت های هنرستان موسیقی داشتم، تصمیم گرفتم با ارکستر این مجموعه آموزشی به شکلی حمایتی همراهی داشته باشم و تا آنجا که می دانم ارکستر هنرستان موسیقی قرار است اردیبهشت ماه امسال کنسرتی را برگزار کند. حضور من در این ارکستر همانطور که گفتم جنبه حمایتی دارد چرا که معتقدم این مجموعه تاکنون از جایی حمایت ویژه ای نشده است و لازم است چنین حرکت هایی برای حمایت از مکانی که دارای ارزش های فراوانی است، انجام پذیرد.

    پوریا اخواص از جمله خوانندگان موسیقی ایرانی است که فراگیری آواز را از سال ۷۴ زیر نظر زنده یاد رضوی سروستانی آغاز کرد و بعد از آن در حضور هنرمندانی چون محسن کرامتی دوره عالی آواز شامل مرکب خوانی و ردیف را فرا گرفت. این هنرمند در سال ۸۱ تئوری آواز و تحلیل ردیف موسیقی ایرانی را نزد حسین علیزاده فرا گرفت.

    از فعالیت های اجرایی وی می توان از همکاری با گروه هم آوایان (به سرپرستی حسین علیزاده) و اجرای کنسرت های متعدد در ژاپن، کانادا، امریکا، هلند، فرانسه و ایران با این گروه و همچنین همکاری با گروه صنم، نیستان و گروه خورشید به سرپرستی مجید درخشانی اشاره کرد. «زیر تیغ» به آهنگسازی حسین علیزاده، «سرود گل»، «قدر یار» به آهنگسازی ستایشگر، «ای سرخوشان» به آهنگسازی جهانبخش رستمی، «چاوشی» به آهنگسازی مجید درخشانی، «یاد بی برگی» به آهنگسازی جواد بطحایی از جمله آثاری است که از این خواننده در بازار موسیقی منتشر شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=104476
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *