×
×

جمال محمدی: این موضوع، چهره شهر را خراب کرده است!

  • کد نوشته: 103210
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۷ام اسفند ۱۳۹۴
  • ۰
  • سرپرست گروه موسیقی «کایر» در مازندران گفت: به‌تازگی افرادی با لباس نوروزخوان، گدایی می‌کنند و باید از این کار در خیابان‌های شهر جلوگیری شود. جمال محمدی – سرپرست گروه موسیقی کایر – درباره برگزاری آیین نوروزخوانی در خیابان‌ها، اظهار کرد: نوروزخوانی به‌عنوان جشن و آیین، مدتی است که به دوره‌گردی تبدیل شده و کسانی که […]

    جمال محمدی: این موضوع، چهره شهر را خراب کرده است!
  • جمال محمدی

    جمال محمدی

    سرپرست گروه موسیقی «کایر» در مازندران گفت: به‌تازگی افرادی با لباس نوروزخوان، گدایی می‌کنند و باید از این کار در خیابان‌های شهر جلوگیری شود.

    جمال محمدی – سرپرست گروه موسیقی کایر – درباره برگزاری آیین نوروزخوانی در خیابان‌ها، اظهار کرد: نوروزخوانی به‌عنوان جشن و آیین، مدتی است که به دوره‌گردی تبدیل شده و کسانی که مازندرانی نیستند، با لباس‌های پاره و با آوازهای فارسی که اصلا به گویش این منطقه نیست، گدایی می‌کنند.

    او ادامه داد: برخی از آن‌هایی که در خیابان‌ها نوروزخوانی می‌کنند، حتی گاهی روزی یک میلیون تومان درآمد دارند. در حالی که مردم شهر ما هزینه خرید شب عید را هم ندارند و این موضوع، چهره شهر را خراب کرده است.

    محمدی با بیان این‌که اگر می خواهیم نوروز را جشن بگیریم، باید در یک سالن برای آن برنامه‌ریزی کنیم، گفت: با برگزاری نوروزخوانی، در خیابان‌ها ترافیک ایجاد می‌شود. از سوی دیگر، انداختن هزار تومان در سینی نوروزخوان، در شأن آیین نوروزی نیست.

    وی با توصیه به گروه‌های مختلف هنرمندان برای اجرا نکردن چنین آیینی در خیابان‌ها، تأکید کرد: این کار، پاسداشت نوروز نیست، بلکه به آیین و آداب مازندران لطمه می‌زند. امیدواریم مسؤولان سالنی را در اختیار هنرمندان قرار دهند تا آن‌ها بتوانند با اجرای نمایش‌های آیینی مانند سرنا زدن، برنامه‌های خود را اجرا کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=103210
       
    برچسب ها جمال محمدی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *