×
×

«انعکاس سکوت» با صدای «حسین علیشاپور» به روی صحنه رفت

  • کد نوشته: 101716
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۸ام اسفند ۱۳۹۴
  • ۰
  • نخستین کنسرت از تور موسیقایی «انعکاس سکوت» به خوانندگی «حسین علیشاپور» و نوازندگی «مهدی رستمی» (سه تار و شورانگیز)، ادیب رستمی (کمانچه و تنبک) و تارا جاف (چنگ نواز کرد مقیم انگلستان) با استقبال گسترده مخاطبین در سالن RNCM شهر منچستر برگزار شد. در ادامه عکسهای «موسیقی ایرانیان» (عکاس: آناهیتا محمدخانی) از این کنسرت را مشاهده نمایید.
    +ناگفته نماند که سالن RNCM منچستر با گنجایش ۵۰۰ نفر واقع در دانشکده سلطنتی موسیقی این شهر، معتبرترین سالن اجرای کنسرت در این شهر است

    «انعکاس سکوت» با صدای «حسین علیشاپور» به روی صحنه رفت
  • کنسرت جسین علیشاپور

    کنسرت حسین علیشاپور

    نخستین کنسرت از تور موسیقایی «انعکاس سکوت» به خوانندگی «حسین علیشاپور» و نوازندگی «مهدی رستمی» (سه تار و شورانگیز)، ادیب رستمی (کمانچه و تنبک) و تارا جاف (چنگ نواز کرد مقیم انگلستان) با استقبال گسترده مخاطبین در سالن RNCM شهر منچستر برگزار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در بخش نخست این کنسرت که به بداهه خوانی و بداهه نوازی موسیقی ایرانی اختصاص داشت، علیشاپور، اشعاری از سعدی را در دستگاه های راستپنجگاه، اصفهان و آواز ابوعطا با همراهی سه تار مهدی رستمی و تنبک ادیب رستمی خواند و در پایان نیز تصنیف قدیمی آتش دل از ساخته های عبدالحسین برازنده با کلام سالک اصفهانی اجرا شد.

    در بخش دوم این برنامه، تارا جاف نوازنده چنگ نیز به گروه اضافه شد و تصانیف کردی که بخشی از آن از ساخته های قدیمی و بخشی نیز از ساخته های جاف بود اجرا گردید. در این بخش، مهدی رستمی با ساز شورانگیز و ادیب رستمی با ساز کمانچه به هنر نمایی پرداختند. علیشاپور نیز آوازهایی بر اشعار سعدی، مولانا، عبید زاکانی و امیرخسرو دهلوی، متناسب با کلام تصانیف کردی خواند.

    ناگفته نماند که سالن RNCM منچستر با گنجایش ۵۰۰ نفر واقع در دانشکده سلطنتی موسیقی این شهر، معتبرترین سالن اجرای کنسرت در این شهر است.

    شایان ذکر است که طبق برنامه ریزی های انجام شده، قرار است این تور کنسرت در دیگر شهرهای انگلستان همچون «ساوتهمپتون»، «لندن»، «شفیلد» و «بیرمنگام» ادامه یابد.

    در ادامه عکسهای «موسیقی ایرانیان» (عکاس: آناهیتا محمدخانی) از این کنسرت را مشاهده نمایید.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=101716
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *