×
×

با دو اجرای متفاوت در شهرهای گوتنبرگ و پاریس

  • کد نوشته: 100506
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۸ام بهمن ۱۳۹۴
  • ۴ دیدگاه
  • hot-topic-logohot-topic-logo آلبوم های «قاصدک» و «هست شب» آخرین همکاری استادان محمدرضا شجریان و آهنگساز فقید موسیقی ایرانی زنده یاد «پرویز مشکاتیان» در خارج از ایران منتشر می شود.
    +فروش این دو اثر که آخرین همکاری مشترک استادان شجریان و مشکاتیان است، از طریق سایت رسمی استاد شجریان آغاز شده است
    +دمویی از این اثر را در ادامه آنلاین بشنوید
    +«همایون شجریان» نیز در این اثر تمبک نواخته است

    با دو اجرای متفاوت در شهرهای گوتنبرگ و پاریس
  • آلبوم قاصدک

    آلبوم قاصدک

    آلبوم های «قاصدک» و «هست شب» آخرین همکاری استادان محمدرضا شجریان و آهنگساز فقید موسیقی ایرانی زنده یاد «پرویز مشکاتیان» در خارج از ایران منتشر می شود.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این آلبوم ها شامل ساز و آواز و تصنیف‌هایی با اشعار سعدی، عطار، مولانا، اخوان ثالث، باباطاهر، نیما یوشیج و حافظ و قطعات تکنوازی سنتور و دونوازی سنتور و تمبک است که دو اجرای مختلف و متفاوت از هر آلبوم مربوط به کنسرت سال ۱۳۷۴ در شهرهای پاریس و گوتنبرگ است.

    اجرای پاریس این آثار در سالهای گذشته بصورت غیر رسمی و با کیفیت صوتی نسبتا پایین پخش شده بود که اکنون با کیفیت صوتی مناسب ارائه شده و همزمان اجرای گوتنبرگ هر دو آلبوم نیز که تا بحال شنیده نشده است، در دسترس هنردوستان قرار می‌گیرد.

    شایان ذکر است که آلبوم های «قاصدک» و «هست شب» کنسرتی بود در سال ۱۳۷۴ که با اجرای زنده یاد پرویز مشکاتیان، محمدرضا شجریان و همایون شجریان یکی دیگر از آثار جاوادانه زوج بی نظیر موسیقی ایرانی یعنی شجریان و مشکاتیان را خلق کرد. در این کنسرت موسیقی سنتی که در دستگاه های راست پنجگاه، ماهور و دشتی به روی صحنه رفته بود، اشعاری از «اخوان ثالث» اجرا شد که بعد از کنسرت نیز به دلایلی مختلف این اثر هرگز به صورت رسمی و با کیفیت مناسب ارائه نشد. جالب است بدانید «قاصدک» آخرین همکاری مشترک استادان شجریان و مشکاتیان بود.

    قابل ذکر است که این آلبومها به مدت ده روز از طریق سایت http://shajarian.info/en/ghasedak نیم بها و پس از آن با قیمت اصلی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. مخاطبینی که در مدت این ۱۰ روز خرید می نمایند، روز ۲۳ فوریه لینک دانلود برایشان ایمیل خواهد شد.

    در ادامه می توانید دمویی از این اثر را با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=100506
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *