×
×

گروه خورشید قطعات خاطره‌انگیز چاوش را اجرا کرد

  • کد نوشته: 99675
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۴ام بهمن ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • گروه موسیقی «خورشید» به سرپرستی «مجید درخشانی» و با حضور سه خواننده «مظفر شفیعی‌»، «اشکان کمانگری» و «امید مظهری» اجرایش را در قالب سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت روی صحنه برد.
    +گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت را در ادامه دنبال کنید

    گروه خورشید قطعات خاطره‌انگیز چاوش را اجرا کرد
  • گروه موسیقی خورشید

    گروه موسیقی خورشید

    گروه موسیقی «خورشید» به سرپرستی «مجید درخشانی» و با حضور سه خواننده «مظفر شفیعی‌»، «اشکان کمانگری» و «امید مظهری» اجرایش را در قالب سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت روی صحنه برد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»،‌ درخشانی در این اجرا با یک ارکستر بزرگ و با حضور سه خواننده یعنی مظفر شفیعی‌، اشکان کمانگری و امید مظهری روی صحنه رفت و کنسرت خود را به یکی از استادان پیشکسوت موسیقی، «هوشنگ ظریف» تقدیم کرد.

    کنسرت گروه «خورشید» یکی از طولانی‌ترین اجراهای جشنواره بود و بعد از حدود دو ساعت اجرا، کنسرت بعدی تالار وحدت، یعنی اجرای گروه وزیری هم به تأخیر افتاد.

    درخشانی در این برنامه، قطعاتی را از آثار گروه چاوش در نظر گرفته بود و در ابتدای برنامه در این‌باره توضیح داد: بخش اول این کنسرت به اجرای قطعاتی از آثار گروه چاوش اختصاص دارد که این آثار برگرفته از کارهای هنرمندانی مانند محمدرضا لطفی، پرویز مشکاتیان و حسین علیزاده است.

    او ادامه داد: «آنچه شما در این اجرا می‌شنوید، در واقع بازسازی قطعات از یک ساختار ارکسترال است که این هنرمندان در اجرای اورژینال، آن را در نظر گرفته بودند. ما هم در اجرای امشب سعی کردیم به این ترکیب سازی وفاداری باشیم و طوری قطعات را اجرا کنیم که مورد پسند شما قرار گیرد.»

    بخش اول این برنامه با گروه‌نوازی براساس اشعاری از سعدی و مولوی سپری شد. در بخش دوم نیز مظفر شفیعی که یکی از خوانندگان پیشکسوت است، روی صحنه رفت. گروه‌نوازی در بیات ترک و دشتی با اشعاری از مولوی، سعدی و شفیعی کدکنی بخش دیگری از این برنامه بود که اشکان کمانگری و امید مظهری در آن حضور داشتند.

    به گزارش ایسنا مجید درخشانی – آهنگساز و نوازنده – در سال ۱۳۸۴ و پس از ۲۱ سال‌، به ایران بازگشت و گروه «خورشید» را بنیان گذاشت. او به همراه این گروه، کنسرت‌های متعددی را در تهران، شهرستان‌ها و کشورهایی مانند چین و فرانسه برگزار کرد‌. همچنین آلبوم‌هایی را مانند «من طربم»، «بیدار دلان»، «فصل باران»، «ترنجستان»، «از بودن و سرودن» و «آسمانه» منتشر کرده است.

    در ادامه عکسهای این اجرا را از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» مشاهده نمایید. (برای بزرگنمایی تصاویر، کلیک کنید)

    https://musiceiranian.ir/?p=99675
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *