×
×

جهت برگزاری کنسرت خیریه برای زندانیان دستگرد

  • کد نوشته: 88290
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱ام مهر ۱۳۹۴
  • ۴ دیدگاه
  • hot-topic-logo«داود آزاد» آهنگساز، نوازنده و خوانندهء نامیِ موسیقی ایرانی، هفتهء دوم از اولین ماه پاییزی ۱۳۹۴ به اجرای کنسرتی تحت عنوان «آتش اختیار کن» با همراهی «ارکستر کوبه‌ای خورشید» به سرپرستی «نبیل یوسُف شریداوی» در «تالار رودکی» اصفهان می‌پردازد، این در حالی ست که این موسیقیدان، در راستای برگزاری کنسرت فوق، به زندان دستگرد رفته و در حضور زندانیان نیز کنسرت ویژه‌ای ارائه خواهد کرد.
    +آزاد: بر این باورم که چه بسا بسیاری از این زندانیان در پاره‌ای مسائل رها‌تر و آزاد‌تر از دیگرانی باشند که بیرون از زندان به سر می‌برند

    جهت برگزاری کنسرت خیریه برای زندانیان دستگرد
  • داود آزاد

    داود آزاد

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: «داود آزاد» آهنگساز، نوازنده و خوانندهء نامیِ موسیقی ایرانی، هفتهء دوم از اولین ماه پاییزی ۱۳۹۴ به اجرای کنسرتی تحت عنوان «آتش اختیار کن» با همراهی «ارکستر کوبه‌ای خورشید» به سرپرستی «نبیل یوسُف شریداوی» در «تالار رودکی» اصفهان می‌پردازد، این در حالی ست که این موسیقیدان، در راستای برگزاری کنسرت فوق، به زندان دستگرد رفته و در حضور زندانیان نیز کنسرت ویژه‌ای ارائه خواهد کرد.

    «داود آزاد» با اعلام این خبر و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد: «این اجرا‌ها طی دو تاریخ ۱۰ و ۱۱ مهر ماه، به عنوان اولین کنسرت‌های داخلی‌ام در سال جاری برگزار می‌شوند. در تاریخ دهم مهر، به اتفاق نبیل یوسُف شریداوی و ارکستر کوبه‌ای اَش «خورشید» کنسرتی را در «تالار رودکی» اصفهان و در سه بخش به اجرا در می‌آورده و بنا به پیشنهاد برخی دوستان، یازدهم مهر ماه، یک کنسرت خیریه نیز در زندان دستگرد اصفهان و در جمع زندانیان برگزار می‌کنیم که این رخداد برای شخص بنده بسیار مُلفتِ نظر بوده و لذا با کمال میل پذیرای آن بوده‌ام و بر این باورم که چه بسا بسیاری از این زندانیان در پاره‌ای مسائل رها‌تر و آزاد‌تر از دیگرانی باشند که بیرون از زندان به سر می‌برند و صرفاٌ از چارچوبی ظاهری و فیزیکی در امانند لیکن در بَندِ بندهایی دیگر و زندان‌هایی دیگرند.»

    وی افزود: «اجرای کنسرت در تالار رودکی به سه بخش تقسیم خواهد شد که بخش اول آن را ارکستر خورشید به اجرای قطعات انتخابی خود می‌پردازد. پس از آن من و دوستان هنرمندم جاوید ابراهیم‌پور (نی)، سیاوش ولی‌پور (قیچک)، نبیل یوسُف شریداوی (دف) و محمد جعفر قاضی عسگر (ضرب زور خانه) در دستگاه‌های نوا، شور، ماهور، آواز شوشتری و آواز بیات ترک قطعاتی از ساخته‌هایم را تقدیم مخاطبان می‌نمائیم که شامل تصانیف فارسی و آذری خواهد بود و در ‌‌نهایت دو قطعهء دیگر را با ادغام دو مجموعهء اجرایی یعنی ارکستر کوبه‌ای «خورشید» و گروه ما، ارائه خواهیم کرد.»

    داود آزاد و نبیل یوسُف شریداوی

    داود آزاد و نبیل یوسُف شریداوی

    داود آزاد که در جدول اجرایی پیش روی خود برنامه‌های متعددی در قالب سمینار و کنسرت‌های خارجی دارد در این خصوص خاطر نشان کرد: «حدود یک هفته پس از اجرای اصفهان در نهم اکتبر (۱۷ مهر ماه) در دانشگاه منچس‌تر به سخنرانی دربارهء موسیقی ایرانی خواهم پرداخت. دهم اکتبر نیز (۱۸ مهر) در این شهر به اجرای کنسرت می‌پردازیم که قطعاتی ساخته شده بر سروده‌های مولانا را تقدیم مخاطبان می‌کنیم. در این کنسرت ضمنِ آواز عود، تار، تنبور و دف خواهم نواخت و هنرمندانی از دو کشور هند (نوازندهء طبلا) و شیلی (نوازندهء فلامنکو) در کنار من خواهند بود. پس از آن کنسرتی را در شهر «وارناسی هند» یکی از شهرهای مقدس هندو‌ها به روی صحنه می‌بریم. در واقع یک کنفرانس بزرگ عرفانی طی سه الی چهار شب در این شهر برگزار می‌گردد که یک روز از این همایش یعنی هفتم نوامبر (۱۶ آبان) به کنسرت ما اختصاص خواهد داشت.»

    نبیل شریداوی، نوازندهء دف، آهنگساز و سرپرست ارکس‌تر کوبه‌ای «خورشید» نیز در گفتگویی، با اشاره به مجموعهء تازه تأسیس خود عنوان کرد: «گاهاٌ فرقه‌های درویشی مراسمی برگزار می‌کنند که تعداد بسیاری بازدید کننده و شرکت کننده دارد، همچون مراسم «پیر شالیار» در کردستان که طی آن ملودی‌های ساده، زیبا و با شکوه خانقاهی با اشعاری دارای مضامین عرفانی خوانده می‌شود و دف نوازان بسیاری آن را همراهی می‌کنند که شکوه و جلوه‌گری مضاعفی به آن می‌بخشند و صدای دف‌ها مو بر تن شنونده راست می‌کند و چشم‌ها را خیره می‌دارد. تشکیل ارکس‌تر ۶۰ نفرهء «خورشید» نه برای نمایش که برای رسیدن به این فضای بخصوص است. اشعار عرفانی مولانا، حافظ، شیخ بهایی و حافظ ایمانی با آمیخته شدن به ملودی‌های زیبا، ساده و بدیع برای رسیدن به حس و حال و آنی ست که در اینگونه مراسم دیده و شنیده می‌شود.»

    شایان ذکر است که آلبوم «لیلی نامه» تازه‌ترین اثر داود آزاد در دست انتشار است و تاریخ دقیق انتشار و دیگر جزئیات آن متعاقباٌ اعلام خواهد شد.

    داود آزاد و نبیل یوسُف شریداوی

    داود آزاد و نبیل یوسُف شریداوی

    https://musiceiranian.ir/?p=88290
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *