×
×

صبح روز پنج‌شنبه (پنجم تیرماه)

  • کد نوشته: 56536
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۵ام تیر ۱۳۹۳
  • ۱۶ دیدگاه
  • «علاءالدین بابا شهابی»، هنرمند و موسیقیدان نامی استان کردستان، صبح روز پنج‌شنبه (پنجم تیرماه) در تهران دار فانی را وداع گفت.
    +پیکر این هنرمند نامی کرد، از شهر تهران به سنندج منتقل شده و صبح روز جمعه از مقابل مسجد ملاویسی این شهر تشییع می شود

    صبح روز پنج‌شنبه (پنجم تیرماه)
  • علاءالدین بابا شهابی

    علاءالدین بابا شهابی

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: «علاءالدین بابا شهابی»، هنرمند و موسیقیدان نامی استان کردستان، صبح روز پنج‌شنبه (پنجم تیرماه) در تهران دار فانی را وداع گفت.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، بابا شهابی به علت ایست قلبی در بیمارستانی در تهران درگذشت.

    ایشان سال ۱۳۱۸ در محله چهارباغ سنندج به دنیا آمد. این هنرمند برجسته نوه پسری مرحوم «سید علی اصغر کردستانی»، هنرمند خوش صدا و پرآوازه موسیقی استان کردستان بود.

    باباشهابی در هفت سالگی وارد دنیای موسیقی و هنر شد و در سال اول دبیرستان به رادیو سنندج رفت. وی در همان سال‌ها با گروه کامکارها همکاری کرد و بعد از آن نیز با گروه‌های ارکستر بسیاری در عرصه موسیقی همکاری داشت.

    حاصل بیش از ۵۰ سال زندگی هنری وی، اجرای قریب به ۶۰ آهنگ در ارکسترهای مختلف و ضبط و پخش بیش از ۲۰۰ آهنگ در رادیو و تلویزیون ایران و کاست‌های شخصی‌اش است.

    از معروفترین آهنگ‌های وی می‌توان به «جی ژوانی جاران»، «سروه‌ی ئاوات»، «جلوه دیدار»، «ئاوینه‌ دلبه ری»، «ای وطن»، «نم‌نم بارانه»، «گل بانه»، «مه گری» و «ویله ن» اشاره کرد.

    شایان ذکر است که پیکر این هنرمند نامی کرد، از شهر تهران به سنندج منتقل شده و صبح روز جمعه از مقابل مسجد ملاویسی این شهر تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت محمدی به خاک سپرده می شود.

    موسیقی ایرانیان نیز درگذشت «علاءالدین بابا شهابی» این هنرمند بنام موسیقی ایران را به اهالی هنر، دوستداران و خانواده وی تسلیت عرض می کند، روحش شاد، یادش گرامی و آثارش همیشه جاودان باد.

    علاءالدین بابا شهابی

    علاءالدین بابا شهابی

    https://musiceiranian.ir/?p=56536
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *