×
×

پهلوان: کارهای مقدماتی پنجمین آلبوم آریان در حال انجام است

  • کد نوشته: 5268
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۵ام آذر ۱۳۸۹
  • ۱۰۹ دیدگاه
  • یازده سال پیش، سوم آذر سال ۷۸ گروه آریان که تازه شکل گرفته بود برای اولین بار در جزیره قشم روی صحنه رفت و به عنوان اولین گروه موسیقی پاپ بعد از انقلاب اسلامی ایران خودش را به جامعه موسیقی کشور معرفی کرد. این ماندگاری با کمترین تغییر در هسته گروه از سال ۷۸ تا به امروز ادامه داشته و در حالی آریان وارد یازدهمین

  • موسیقی ایرانیان – ابراهیم مولائی: یازده سال پیش، سوم آذر سال ۷۸ گروه آریان که تازه شکل گرفته بود برای اولین بار در جزیره قشم روی صحنه رفت و به عنوان اولین گروه موسیقی پاپ بعد از انقلاب اسلامی ایران خودش را به جامعه موسیقی کشور معرفی کرد. این ماندگاری با کمترین تغییر در هسته گروه از سال ۷۸ تا به امروز ادامه داشته و در حالی آریان وارد یازدهمین سال فعالیتهایش می شود که تازه از تور کنسرتهای آمریکا بازگشته و در حال برنامه ریزی برای تهیه و تکمیل آلبوم پنجم خود است، به بهانه یازده سالگی و برنامه های آتی آریان گفتگوی کوتاه کرده ایم با علی پهلوان خواننده، آهنگساز و ترانه سرای این گروه که در ادامه می توانید بخوانید.

    • به غیر از آریان گروه های زیادی در انواع سبک های موسیقایی در این چند سال شروع به کار کرده اند ولی بعد از مدتی ضمن اینکه هیچ تداومی در کار نداشتند خود به خود محو و از خاطر مردم نیز فراموش شده اند، دوست دارم بدانم خود شما که جزوی از اعضای اصلی گروه هستید راز ماندگاری گروه آریان را در چه می دانید؟

    عوامل مختلفی در موفقیت گروه آریان و ماندگاری آن سهیم هستند که در درجه اول دوستی و گذشت اعضاء است. اصولاً یکی از مواردی که گروه های دیگر را از هم می پاشد این است که عموماً فکر می کنند از یکدیگر قوی تر هستند و اگر گروه در جایی موفق شود، به خاطر شخص ایشان بوده است. به همین دلیل از لحظه اول این موضوع را مطرح می کنند و چون این امر در گروه مدیریت نمی شود، به از هم‌گسیختگی گروه می انجامد. ما در دو بخش گروه را مدیریت می کردیم. یکی مدیریت خارجی که توسط آقای رجب پور انجام می شد و یکی مدیریت داخلی توسط نینف و من. مدیریت خارجی ابعاد بسیار پیچیده ای دارد که از برخورد با سیستم های خارج از گروه تا سیاست گذاری و مدیریت برنامه های گروه را در بر می گیرد. حاصل موفقیت این مدیریت، ماندگاری گروه در برخورد با سرد و گرم های خارج از مجموعه آریان است. مدیریت داخلی گروه، از طراحی و مسائل فنی آهنگ ها و اجراها گرفته تا همدلی درون مجموعه را عهده دار است که حاصل آن ماندگاری ترانه های آریان در بین طرفداران است. سوم آذر ماه ۱۳۸۹ یازده سال پس از اولین اجرای گروه آریان در جزیره قشم است و گروه پس از اجراهای پر ماجرا ولی بسیار موفق تور آمریکا نشان داد که هنوز با قدرت جایگاه خود در موسیقی پاپ را حفظ کرده است.

    • سال پیش شاهد جشن ده سالگی آریان بودیم که به همین مناسبت کنسرت هایی با استقبال چشمگیر مخاطبین در تهران اجرا کردید، هوادارانتان امسال هم قبل از ماه محرم منتظر کنسرتهایی به مناسبت یازده سالگی آریان بودند که اعلام کردید برگزار نخواهد شد، دلیل این عدم برگزاری چه بود؟

    ما اصولاً سعی می کنیم که اجرا های بزرگمان تغییرات و سورپرایز های خاصی داشته باشد. مطمئناً پس از بازگشت از آمریکا فرصت زیادی برای طراحی اجرای جدید در تهران را نداشتیم و مجبور بودیم اجرایی مانند اجرای پیشین داشته باشیم. در کنار این مساله، سالن ها همه توسط دیگر هنرمندان رزرو شده بودند و به همین دلیل ترجیح دادیم تا بجای یک شب اجرای مشابه اجرای پیشین، برای اجرایی بزرگ تر برنامه ریزی کنیم.

    • از چند ماه پیش درگیر برنامه تور کنسرت های آمریکا بودید، در این اجراها با اینکه مشکلاتی از جمله همراهی نکردن کل اعضای گروه پیشروی شما بود ولی شاهد اجراهای خوب از سوی آریان بودیم، از تجربه این کنسرت‌ها و  میزان رضایت شخصی‌تان از اجراها بگویید.

    کنسرت ها با استقبال کم نظیری از سوی ایرانیان مقیم آمریکا مواجه شدند. عدم حضور پیام صالحی و علیرضا طباطبایی شوک بسیار بزرگی به گروه وارد کرد ولی با توجه به پیش فروش بلیت ها و عدم فرصت برای جابجایی زمان برنامه، چاره ای جز اجرای کنسرت نبود که این امر با اجرای فوق العاده اعضای گروه و نوازندگان مهمان با موفقیت به پایان رسید و بازخورد بسیار خوب حاضرین گواه این ادعاست. در کنار این امر، حضور نینف امیرخاص بعد از یک سال و نیم در کنار گروه قوت قلب بسیار بزرگی بود و تاثیر بسیاری در خوب اجرا شدن برنامه داشت. جا دارد در کنار اعضای اصلی گروه، تشکری خاص داشته باشم از علیرضا میرآقای عزیز که در کنار نوازندگی حرفه ای اش، کمک های  شایانی به من و نینف برای بهتر اجرا شدن برنامه نمود. نیما وارسته عزیز که سالهاست در نبود سیامک در کنسرت های خارجی زحمت نوازندگی ویلن را می کشد و این بار، بار بخشی از نوازندگی ملودی های کی بورد را هم  به دوش می کشید. رامیل نیسان عزیز، نوازنده درامز، که ظرف ۲۴ ساعت خود را به سایر اعضای گروه رساند و همچنین کسری سبکتکین و علی سنایی عزیز که زحمت نوازندگی گیتار بیس را در این اجرا ها به عهده داشتند. مطمئناً جای خالی دوستان خوبم پیام صالحی، علیرضا طباطبایی، فرزاد فخرالدینی، دارا دارایی، عمید بنکدار و شهاب حسینی هم بسیار مشهود بود. این کنسرت ها در چهار شهر لوس آنجلس (سالن بزرگ شراین آدیتوروم که گاه در آن مراسم اسکار برگزار می شود)، سن خوزه، واشینگتن دی سی و نیویورک با موفقیت برگزار شدند.

    • از این بحث فاصله بگیریم، شنیدم در حال برنامه ریزی برای آماده سازی و انتشار آلبوم پنجم خود هستید، هواداران آریان امیدوار به شنیدن این آلبوم تا نیمه های سال بعد باشند؟

    کارهای اولیه آلبوم در حال انجام است و فعلاً ترجیح می دهم زمانی برای انتشار آن اعلام نکنم.

    • این تک آهنگ هایی  که بعد از انتشار آلبوم چهارم از سوی آریان منتشر شدند (قطعات «صدای پای امید»، «هفت»، «تو رو کم دارم» و «از روزی که رفتی») در آلبوم جدیدتان قرار خواهند گرفت؟

    بله و البته «عید اومد بهار اومد» هم جزء آثاریست که بصورت سی دی انتشار نیافته است. شایان ذکر است که این آثار در کنار چندین ترانه جدید در آلبوم پنجم قرار خواهند گرفت و آلبوم پنجم منحصر به این تک ترانه ها نخواهد بود.

    • آخرین سوالم در مورد فیلم کنسرت آذر ماه سال پیش است که پیشتر گفته میشد به زودی وارد بازار خواهد شد، دلیل این همه تاخیر چیست؟

    من و امیر تفرشی ماهها روی پالایش صدای کنسرت کار کردیم و آماده تصویرگذاری بود. نمی دانم چه بر سر تصاویر آمده که این امر مدتهاست متوقف مانده است. پس از آن هم که درگیر کنسرت بعدی در تهران و تور آمریکا شدیم و تقریبا موضوع فراموش شد. اکنون به نظر می رسد با توجه به چنین تاخیری، زمان ارائه این فیلم گذشته باشد باید در مورد این موضوع با گروه و آقای رجب پور صحبت کنم و تصمیم نهایی را بگیریم.

    __________________________________________________________________________________________________

    با توجه به اینکه بخشی از مصاحبه باعث پدید آمدن سوء تفاهم برای هواداران آریان گردیده، علی پهلوان در تماس با خبرنگار موسیقی ایرانیان توضیحات تکمیلی در باب آلبوم پنجم آریان ارائه کرده است که در ادامه می توانید بخوانید:

    «آلبوم پنجم آریان به اندازه ی یک آلبوم کامل دارای قطعات جدید (منتشر نشده) خواهد بود و تک ترانه های انتشار یافته هم به دلیل اینکه در دسترس همگان قرار نگرفته اند و عرضه آنها به صورت اینترنتی بوده به همین دلیل در آلبوم پنجم به قطعات جدید اضافه خواهند شد.»

    https://musiceiranian.ir/?p=5268
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *