×
×

وقتی صدای شرق در موسیقی غرب طنین انداز می شود

  • کد نوشته: 5100
  • شادروان موسوي
  • یکشنبه, ۳۰ام آبان ۱۳۸۹
  • ۲ دیدگاه
  • کنسرت موسیقی گروه «ایجاز» به سرپرستی « هومن غفاری»  و با حضورچهره های سرشناس سینما ، موسیقی و ادبیات چون  بهاره رهنما ، حامد بهداد ، حمید حامی  ، فریبرز لاچینی ، فریدون شهبازیان ، عین الله کیوان شکوه  و… در تالار وحدت برپا شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، در این کنسرت […]

  • کنسرت موسیقی گروه «ایجاز» به سرپرستی « هومن غفاری»  و با حضورچهره های سرشناس سینما ، موسیقی و ادبیات چون  بهاره رهنما ، حامد بهداد ، حمید حامی  ، فریبرز لاچینی ، فریدون شهبازیان ، عین الله کیوان شکوه  و… در تالار وحدت برپا شد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، در این کنسرت که شامگاه روز گذشته با حضور چهره های سرشناس سینما ، موسیقی و ادبیات ایران برگزارشد ، نوای قطعاتی هم چون  «بومرنگ » ، « رقص آتش» ، « شهرزاده» ، « aspiration  » ، «پایان بخش دو »، « سوئیت ازدواج» و « باور کن » توسط گروه ایجاز  طنین اندازشد.

    در این برنامه که با نوازندگی «رضا تاج بخش» پیانو ، « دارا دارابی» گیتار باس ، «هومن غفاری » درامز و «بابک مالکی فر» نوازندگی گیتاررا بر عهد داشتند ،اجرای قطعه «باور کن» در سبک موسیقی جاز ، با تشویق بسیار مخاطبانی که با این ملودی در قالب موسیقی پاپ ایرانی آشنا بود ، همراه شد.

    هم چنین قطعات «بومرنگ» و «پایان بخش دو» نیز از جمله قطعاتی بود که استقبال زیاد مخاطبان را به همراه داشته و «هومن غفاری» سرپرست گروه ایجاز و نوازنده درامزرا واداشت تا ضمن تشکر از مخاطبان  و قدردانی از پدرش، اجرای خود را به استادش عین الله کیوان شکوه تقدیم کرده و از زحمات استادش سپاس گذاری کند.

    پس از یک مدت کوتاهی تنفس گروه ایجاز بار دیگر برصحنه تالار وحدت حاضر شدند تا به اجرای بخش دوم کنسرت خود بپردازند.

    در این بخش نیز قطعات « همیشه » ، « ویوا کارلوس» ، « ادامه دار» ، « سنتور من » ، « باران آفتابی» ، « chikology» ، « ayrilik» و « heart beat» نواخته شد .

    اجرای قطعه « ادامه دار» که یکی از سخت ترین ملودی های این کنسرت را در خود جا داده بود ، با موفقیت و تشویق حاضران همراه شد ، هر چند در ابتدا رضا تاج بخش، نوازنده پیانو سختی اجرای این ملودی را با ادای جمله ای به حاضران نشان داده و با تقدیم اجرای خود به لاچینی از زحمات او در کسوت استادش تشکر کرد.

    اما اوج این اجرا زمانی بود که سرپرست گروه «رومی» ، برای اجرای قطعه « سنتور من » به روی صحنه تالار وحدت آمد و به اعضای گروه ایجاز اضافه شد. قطعه « سنتور من» از ساخته های پدرام درخشانی ، سرپرست گروه رومی است که دراجرای گروه ایجاز خود نوازندگی ستنور آن را بر عهده داشت.

    این قطعه با ریتم های موسیقی ایرانی مانند یک قطعه عادی سنتور آغاز شد ، اما در ادامه نوای گیتار باس ، درامز و پیانو با یک ریتم جاز تند به آن اضافه شد و نوای سنتور نیز از شکل آشنای سنتی خود به شیوه ای نزدیک به جاز در غلطید . شور و حالی که این قطعه در جمعیت ایجاد کرد ، بسیار بیشتر از قطعات قبل و بعد از آن بود.

    آخرین قطعه اجرا شده توسط گروه ایجاز، heart beat  نام داشت که با هنرنمایی درامز نواز خوب گروه « هومن غفاری » همره شده و تشویق پی در پی مخاطبان را به عهده دشت .

    امید حاجیلی ، نیما مسیحا ، روزبه نعمت الهی ،بهروز صفائیان ، سیروس خسروانی ، امیدد حاجیلی و… از دیگر هنرمندان  حاضر در این کنسرت موسیقی بودند.

    گروه ایجاز ، در سال ۸۰ با هدف اجرای قطعات عزیزا مصطفی زاده ، به راه افتاد ، عزیزا مصطفی زاده در شهر باکو آذربایجان متولد شد، اما ساکن آلمان است . او قطعات جاز خود را با استفاده از ملودی های مشهور زادگاهش ، می نویسد.

    گروه ایجاز با تکیه بر توان نوازندگی پیانوی رضا تاج بخش در اجرای قطعات عزیز ا مصطفی زاده ، تلاش می کند تا شکل جدیدی از موسیقی جاز را کشف کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=5100
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *