×
×

دوستداران شجریان تا سال آینده در حسرت شنیدن زنده آواز وی باقی می‌مانند

  • کد نوشته: 48454
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۰ام بهمن ۱۳۹۲
  • ۳۴ دیدگاه
  • کنسرت استاد محمدرضا شجریان که طبق شنیده‌ها قرار بر این بود تا آخر امسال در تهران برگزار شود، طبق اعلام منبع اگاه برگزار نمی‌شود.
    + طبق تایید نزدیکان استاد شجریان، وی در سال آینده در تهران کنسرت برگزار می کند

    دوستداران شجریان تا سال آینده در حسرت شنیدن زنده آواز وی باقی می‌مانند
  • استاد محمدرضا شجریان

    استاد محمدرضا شجریان

    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: کنسرت استاد محمدرضا شجریان که طبق شنیده‌ها قرار بر این بود تا آخر امسال در تهران برگزار شود، طبق اعلام منابع آگاه برگزار نمی‌شود.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، پس از به روی کار آمدن دولت جدید، از گوشه و کنار جامعه موسیقایی به گوش می‌رسید که استاد شجریان طیق هماهنگی‌هایی که انجام شده تا آخر امسال در تهران و پس از سال‌ها به اجرای برنامه خواهد پرداخت که با پیگیری خبرنگار موسیقی ایرانیان از سوی نزدیکان استاد شجریان، مشخص شد این استاد آواز ایران علیرغم مهیا بودن شرایط برگزاری، برای امسال تصمیم به اجرای کنسرت ندارد و دوستدارانش همچنان تا سال آینده باید در حسرت شنیدن زنده آواز وی باقی بمانند.

    در دولت قبلی با اینکه استاد شجریان تمایل چندانی برای اجرای برنامه نداشت، مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این سال‌ها به صراحت از ممنوعیت کنسرت و انتشار آلبوم‌های جدید نگفتند اما به‌صورت غیرمستقیم در صحبت‌های «سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم و «حمید شاه‌آبادی» معاونت هنری ارشاد به تمایل‌نداشتن این وزارتخانه به دادن مجوز اشاره می‌شد. اما به نظر می‌رسد با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید «حسن روحانی» این رویه تغییر کند و هنرمندانی که در این سال‌ها با محدودیت‌هایی روبه‌رو بودند بار دیگر به صحنه بیایند.

    در طول یکی دو دهه اخیر استاد شجریان همواره نسبت به برخوردهای نامناسب با مردم علاقه‌مند و تشنه موسیقی اعتراض کرده و در برخی مواقع در اعتراض به این برخورد‌ها از برگزاری کنسرت منصرف شده است، آخرین کنسرت ایشان هم به ۵ سال پیش بر می‌گردد که تابستان و پاییز سال ۸۷ در تالار بزرگ کشور شهر تهران با همراهی گروه موسیقی شهناز به روی صحنه رفت.

    در این سالهایی که شجریان کنسرتی در داخل کشور برگزار نکرد، بیشتر برنامه‌ها و اجراهای‌های وی در خارج از ایران بوده است. آخرین کنسرتش نیز بهار سال جاری به همراه سهراب و تهمورس پورناظری در آمریکا برگزار و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه رو شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=48454
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *