×
×

به بهانه اجرا در جشنواره سه گانه خلیج فارس

  • کد نوشته: 35068
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۱ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۰
  • گروه موسیقی «مروارید لیان» بوشهر یکی از گروه‌هایی است که طی چند سال اخیر محبوبیت بالایی در بین علاقه‌مندان به موسیقی نواحی درسراسر ایران کسب کرده و حتی آوازه اش به آن سوی مرزهای کشور هم رسیده است. این گروه که در سال ۱۳۷۲ به همت محسن شریفیان، خواننده، نوازنده، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی تشکیل شد تا کنون ۹ آلبوم به بازار موسیقی عرضه کرده و کنسرت‌های متعددی در داخل و خارج کشور اجرا کرده است.

    به بهانه اجرا در جشنواره سه گانه خلیج فارس
  • sharifianموسیقی ایرانیان – عاطفه بزرگ نیا: گروه موسیقی «مروارید لیان» بوشهر یکی از گروه‌هایی است که طی چند سال اخیر محبوبیت بالایی در بین علاقه‌مندان به موسیقی نواحی درسراسر ایران کسب کرده و حتی آوازه اش به آن سوی مرزهای کشور هم رسیده است. این گروه که در سال ۱۳۷۲ به همت محسن شریفیان، خواننده، نوازنده، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی تشکیل شد تا کنون ۹ آلبوم به بازار موسیقی عرضه کرده و کنسرت‌های متعددی در داخل و خارج کشور اجرا کرده است.

    کنسرت آتی گروه لیان در تالار وحدت که ۲۸ اردیبهشت ماه در قالب جشنواره سه گانه خلیج فارس برگزار خواهد شد، فرصتی به دستمان داد تا گفت‌ و گوی کوتاهی داشته باشیم با محسن شریفیان، سرپرست گروه لیان که در زیر می‌خوانید:

    آقای شریفیان، در اواخر فروردین ماه امسال جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس در کرمان برگزار شد که جنابعالی به برگزاری آن معترض بودید، اما درست چند روز بعد از آن  در جشنواره سه گانه خلیج فارس در کنار دو گروه دیگر موسیقی به اجرای برنامه می‌پردازید؛ علت آن اعتراض و این مشارکت چیست؟

    من به برگزاری آن جشنواره در استان کرمان معترض بودم. این برنامه که به موسیقی خلیج فارس اختصاص دارد، می‌توانست در یکی از استان‌های حاشیه خلیج فارس برگزار شود تا نگاه مردم و مسئولان این مناطق به موسیقی تلطیف شود؛ به همین دلیل نپذیرفتم، چون اولویت باید روی استان‌های خلیج فارس باشد. اما جشنواره سه گانه هیچ ارتباطی با آن جشنواره ندارد و من با کمال میل به عنوان نماینده موسیقی خلیج فارس در برنامه ای که مزین به نام خلیج فارس است شرکت می‌کنم.

    چه قطعاتی در این کنسرت اجرا خواهد شد؟

    طبق روال کنسرت‌های گذشته فیوژنی از موسیقی منطقه بوشهر برای علاقه مندان آماده کردیم. البته من همیشه دوست دارم مخاطبم را سورپرایز کنم. باید تا روز اجرای کنسرت صبر کنید.

    چه خبر از آلبوم جدید گروه لیان؟

    آلبوم جدید لیان «دینگومارو» نام دارد که به زودی به همت شرکت ترانه شرقی وارد بازار خواهد شد.

    آیا محدودیت‌هایی که در برخی کنسرت‌های گذشته لیان اعمال شد رفع شده است؟

    بخشی از محدویت‌ها در حوزه موسیقی کشورمان طبیعی است و برای ادامه فعالیت در این حوزه باید آنها را بپذیریم، اما برخی مواقع این محدودیت‌ها منجر به حذف اجزایی از برنامه گروه لیان می‌شوند که در واقع این اجزا چیزی نیست جز فرهنگ، کار و پوشش مردم منطقه بوشهر. ما حذف اینها را جایز نمی‌دانیم و خوشبختانه در کنسرت آتی مشکلی از این بابت نداشتیم.

    اخیرا تجمعاتی علیه برنامه‌های گروه لیان در بوشهر اتفاق افتاد که موانع و مشکلاتی بر سر راه فعالیت شما در بوشهر به وجود آورد. آیا این موانع همچنان وجود دارد؟

    راستش نمی‌خواهم فاز منفی به مخاطب بدهم و باعث معروفیت بعضی افراد در منطقه بشوم. فکر می‌کنم مسائل بسیار مهم‌تری در جامعه ما وجود دارد که مردم بخواهند علیه آن تجمع کنند و صدای اعتراضشان را به گوش دیگران برسانند. ما ترجیح می‌دهیم همچنان سکوت کنیم؛ هرچند یک سری  اقدامات قانونی در این خصوص در جریان است، ولی ما جز دعا چیزی بلد نیستیم.

    به عنوان پایه گذار و سرپرست گروه، آینده لیان را چگونه می‌بینید؟

    اگر دچار محدودیت نباشیم به کارمان ادامه می‌دهیم، همانطور که طی این ۲۰ سال کار کردیم. اما به رغم همه این محدودیت‌ها جا دارد  از سرپرست دفتر موسیقی آقای پاشایی و همچنین از حمایت‌های دکتر حمید شاه آبادی، معاون هنری وزیر ارشاد، تشکر کنم؛ ایشان نه تنها از موسیقی ما، بلکه از موسیقی بومی‌ ایران حمایت کردند.

    یادآوری می‌شود کنسرت‌های سه‌گانه خلیج فارس طی ۳ شب به شرح زیر برگزار خواهد شد:

    – ۲۱ اردیبهشت ماه، کیوان ساکت و سالار عقیلی در تالار وحدت

    – ۲۶ اردیبهشت ماه، فرمان فتحعلیان در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی

    – ۲۸ اردیبهشت ماه، گروه لیان بوشهر در تالار وحدت

    https://musiceiranian.ir/?p=35068
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *