×
×

عکسهای موسیقی ایرانیان از این مراسم

  • کد نوشته: 15699
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۴ام آبان ۱۳۹۰
  • ۵ دیدگاه
  • مراسم رونمایی آلبوم «راه بی نهایت» برگزار شد، در ادامه می توانید گزارش و عکس‌های امیر آبشناسان از این مراسم را مشاهده کنید.

  • مراسم رونمایی آلبوم «راه بی نهایت» برگزار شد. در این مراسم که حسام الدین سراج به دلیل عزیمت به عربستان برای به جای آوردن مناسک حج غایب بود مدیا فرج نژاد (آهنگساز این اثر)، پژمان بلورچی (تهیه کننده)، محسنی (نماینده بانک اقتصاد نوین به عنوان حامی مالی)، شهرام میرجلالی (نوازنده تار در آلبوم را بی نهایت) پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شدند.

    این در حالی بود که تالار امیرخانی خانه هنرمندان شاهد حضور برخی دیگر از اهالی موسیقی چون سینا سرلک، شروین مهاجر و حسین علیشاپور نیز در این مراسم بود.

    در ابتدای این مراسم پژمان بلورچی ضمن ابراز خوشنودی از انتشار آلبوم “راه بی نهایت” گفت: از جمله دلایلی که من را برای انتشار این آلبوم ترقیب کرد نوع و فضای موسیقی است در این کار شنیدم. این اثر به نسبت سایر کارهای حسام الدین سراج حرکت بیشتری دارد و به گمانم بهتر با مخاطب جوان امروز ارتباط برقرار می کند.

    این تهیه کننده در ادامه افزود: پخش این اثر را نیز شرکت “پخش گستر سبز فردا” به عهده دارد که به صورت سوپر مارکتینگ توزیع می شود. همانطور که می دانید مسئولان این شرکت نیز همان برادران آقا گلیان هستند که امروز به دلیل کارهایی که برایشان پیش آمده بود نتوانستند در این مراسم حاضر شوند.

    وی همچنین تصریح کرد: این اثر اولین آلبوم موسیقی سنتی خواهد بود که به شیوه سوپر مارکتینگ توزیع می شود. من سال ها است آرزو دارم در حوزه نشر موسیقی سنتی راه و روشی مناسب تر را برای توزیع این گونه آثار در بین مردم پیدا کنم. در حالی که بدترین آثار موسیقی پاپ حداقل تیراژ صد هزار نسخه ای را در کشورمان دارند بهتر آثار موسیقی سنتی به تیراژ صد هزار نسخه ای نمی رسند.

    بلورچی ادامه داد: ما سعی می کنیم با توجه به شان عام موسیقی سنتی این اثر را در سوپر مارکت ها توزیع کنیم و در یک هفته به باز انتشار برسیم. ما همچنین قصد داریم در مدت سه سال آینده تیراژ آلبوم های موسیقی سنتی را به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نسخه برسانیم.

    محسنی (نماینده بانک اقتصاد نوین به عنوان حامی مالی) نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: حمایت مالی از انتشار آلبوم “راه بی نهایت” در راستای رسالت فرهنگی اجتماعی است که بانک اقتصاد نوین در جهت حمایت از آثار هنری انجام می دهد. این کار برای هر دو طرف می تواند منافعی داشته باشد و ما از بابت حمایت از چنین اثری خونود هستیم.

    مدیا فرج نژاد نیز در ادامه این مراسم درباره مراحل مختلف ساخت آلبوم “راه بی نهایت” گفت: کار آهنگسازی و ضبط این اثر ۳ سال قبل شروع شد. از ۲ سال قبل نیز ضبط بخش آوازی کار آغاز شد. ضبط بخش های سازی و ارکسترال کار در استودیو بم و ضبط آوازها در استودیو دیلمان انجام شده است.

    این آهنگساز درباره دلایل تاخیر در روند انتشار این آلبوم نیز تصریح کرد: ما حدود یک سال و ۳ ماه منتظر صدور مجوز این آلبوم بودیم. پس گرفتن مجوز نیز از آنجا قصد داشتیم این کار حتما توسط مردم شنیده شود مدتی را صرف پیدا کردن شرکتی حرفه ای در این عرصه کردیم.

    وی افزود: قطعات این کار در فضای همایون و چهارگاه و با استفاده از اشعار حافظ و هوشنگ ابتهاج ساخته شده است. آلبوم”راه بی نهایت” اثری پر هیجان و پر شور محسوب می شود و به دلیل همنشینی ۳ نسل مختلف موسیقی ایران بسیار می تواند جالب توجه باشد.

    فرج نژاد همچنین با اشاره به نحوه توزیع این آلبوم گفت: شیوه پخش سوپر مارکتینگ در تمام دنیا مرسوم است و اتفاق بدی محسوب نمی شود. ما وقتی راه مناسب و سهل تری را برای دسترسی مخاطبان و عامه مردم به آثار موسیقی سنتی فراهم نکنیم قطعا نمی توانیم ارتباطی هم با آنها بگیریم. من معتقدم می بایست برای موسیقی سنتی این شانس را قائل شد  تا از معبری چون سوپر مارکت ها به طور بسیار راحت تری در اختیار مردم قرار گیرد.

    شهرام میر جلالی نیز در بخش دیگری از این برنامه ضمن انتقاد از برخی آثار تولید شده در موسیقی ایرانی گفت: مردم این روزها نیاز به آرامش دارند. تا چه زمانی باید مدام از ریتم های لنگ و ۱۷ ضربی و الی آخر استفاده کنیم که طی این سال ها در بین مردم نتوانسته جای خود را باز کند.

    این نوازنده تار در ادامه افزود: ما موزیسین هایی که سن و سالی از ما گذشته می بایست تا زمانی که به خوبی توانایی اجرا داریم فعالیت کنیم و به محض کاسته شدن از توانایی هایمان می بایست عرصه را برای حضور جوان ترها فراهم کنیم و کنار برویم. این درخت های سترگ می بایست کنار بروند و اجازه بدهند شعاع نور به جوان تر نیز برسد.

    در ادامه می توانید عکس‌های امیر آبشناسان از این مراسم را مشاهده کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=15699
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *