×
×

به بهانه کسب نشان برجسته هنری موسیقی ارمنستان

  • کد نوشته: 145282
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۱ام خرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • رازمیک اوهانیان استاد برجسته موسیقی ایرانی و رهبر کر ارکسترسمفونیک تهران امروز(چهارشنبه) با سید کاظم سجادی سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان دیدار کرد. به گزارش ایسنا، در این دیدار استاد اوهانیان ضمن اعلام اینکه روز یکشنبه به پاس خدمات فرهنگی انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ و هنر ایرانی […]

    به بهانه کسب نشان برجسته هنری موسیقی ارمنستان
  • رازمیک اوهانیان استاد برجسته موسیقی ایرانی و رهبر کر ارکسترسمفونیک تهران امروز(چهارشنبه) با سید کاظم سجادی سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان دیدار کرد.

    به گزارش ایسنا، در این دیدار استاد اوهانیان ضمن اعلام اینکه روز یکشنبه به پاس خدمات فرهنگی انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و ارمنی موفق به کسب نشان برجسته هنری موسیقی ارمنستان بنام موسس خرناتسی فیلسوف و تاریخ دان مشهور ارمنی از دست  سرژ سرکیسیان شده است، خواستار کمک سفارت کشورمان جهت برگزاری کنسرت موسیقی هنرمندان ایرانی در ارمنستان شد.

    وی با اعلام اینکه آواهای زیادی از اقوام و طوایف مختلف ایرانی شامل کردستان، آذربایجان، سیستان و دیگر مناطق ایرانی توسط استاد زوبیک گریگوریان گردآوری شده که قابلیت اجرای آن در قالب گروه کر را دارد، از سفیر کشورمان خواست برای اجرای این برنامه او را همراهی کنند.

     سجادی در این دیدار با اعلام آمادگی سفارت برای همکاری با همه هنرمندان ایرانی جهت اجرای برنامه هنری در شهر ایروان، بهترین زمان برای اجرای این کار هنری را در اواسط شهریورماه که نمایشگاه کالاهای اختصاصی ایرانی در ارمنستان برگزار می شود، دانست.

    سفیر کشورمان در ایروان وظیفه هنرمندان کشورمان را پیوند دادن نسل جوان و آینده ساز ایرانی با موسیقی اصل ایرانی که ارتباط عمیقی بین انسان و خداوند ایجاد می کند ، دانست و افزود: متاسفانه در حال حاضر نسل جوان در جهان بیشتر به ظواهر و ادوات و دستگاههای موسیقی توجه نشان می دهد و از رسالت موسیقی که برقراری ارتباط عارفانه و عاشقانه انسان با خالق هستی است، غافل شده است.

    وی با تبریک به استاد اوهانیان برای کسب افتخار بزرگی که برای فرهنگ و هنر ایرانی کسب کرده ، ضمن اهدای لوح افتخار جداگانه ای از تلاش های وی در عرصه گسترش فرهنگ و هنری ایرانی تقدیر کرد.


    پیش از این رازمیک اوهانیان استاد برجسته موسیقی ایرانی و رهبر کر ارکستر سمفونیک تهران به پاس انجام خدمات فرهنگی به تاریخ و فرهنگ ایران و ارمنستان نشان برجسته هنری ارمنستان بنام موسس خرناتسی فیلسوف و تاریخ شناس ارمنی را از طرف جن سرژ سرکیسیان رئیس جمهور این کشور دریافت کرد.

    این نشان به پاس انجام خدمات برجسته فرهنگی و هنری در عرصه موسیقی بویژه جمع آوری آواهای ملی ایرانی و ارمنی، اجراهای متعدد، شناساندن فرهنگ دو کشور در عرصه های جهانی و بین المللی، تنظیم های ماندگار در عرصه موسیقی دو کشور به این استاد ایرانی اعطا شده است.

    استاد اوهانیان از موسیقیدانان و رهبران برجسته موسیقی ایرانی است که به خاطر انجام فعالیت های هنری در عرصه موسیقی همواره در جشنواره های داخلی و بین المللی حائز مدال های فراوانی شده است.

    وی در سال ۹۴ نشان درجه یک هنری را از دست رئیس جمهور محترم کشورمان دریافت نمودند و داور و دارنده مدال طلا از فستیوال موسیقی ارمنستان (۳ دوره) و داور جشنواره بین المللی موسیقی فجر (۸ دوره )است.

    https://musiceiranian.ir/?p=145282
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *