×
×

در خارج از کشور؛

  • کد نوشته: 140058
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۰ام فروردین ۱۳۹۶
  • ۰
  • کیهان کلهر و تومانی دیاباته، نوازنده پرآوازه ساز کورا، سه مرتبه در آبان سال جاری و یک بار در آذر با یکدیگر روی صحنه خواهند رفت. صفحه رسمی اینستاگرام کیهان کلهر از برگزاری کنسرت‌های این نوازنده نامی کمانچه و تومانی دیاباته، پرآوازه‌ترین نوازنده کورا در نوامبر ۲۰۱۷ خبر داد و همچنین اعلام کرد جزئیات و […]

    در خارج از کشور؛
  • کیهان کلهر و تومانی دیاباته، نوازنده پرآوازه ساز کورا، سه مرتبه در آبان سال جاری و یک بار در آذر با یکدیگر روی صحنه خواهند رفت.

    صفحه رسمی اینستاگرام کیهان کلهر از برگزاری کنسرت‌های این نوازنده نامی کمانچه و تومانی دیاباته، پرآوازه‌ترین نوازنده کورا در نوامبر ۲۰۱۷ خبر داد و همچنین اعلام کرد جزئیات و فهرست دیگر کنسرت‌ها به‌زودی اعلام خواهد شد.

    نخستین کنسرت این دو هنرمند شناخته شده در سطح جهانی، ۱۰ نوامبر ۲۰۱۷ برابر با ۱۹ آبان ۱۳۹۶ در روتردامِ هلند برگزار خواهد شد. این دو سپس ۱۴ نوامبر برابر با ۲۳ آبان در آمستردامِ هلند، ۲۰ نوامبر برابر با ۲۹ آبان در بریستولِ انگلستان و ۲۶ نوامبر برابر با پنجم آذر در بروکسلِ بلژیک روی صحنه خواهند رفت.

    کورا سازی محلی است دارای ۲۱ سیم و تا اندازه‌ای شبیه به هارپ. برای ساخت این ساز میوه‌ای به نام کالاباش – که به کدو حلوایی شبیه ولی بسیار از آن بزرگتر است – را از وسط دو نیم می‌کنند و روی آن پوست گاو می‌کشند. سپس دو تکه چوب را به صورت صلیب از داخل این پوست رد می‌کنند. یکی از این چوب‌ها که بلند است دسته کورا را تشکیل می‌دهد و دیگری نقش نگه‌دارنده دارد. دو قطعه دیگر چوب هم تقریبا به موازات دسته اصلی در پوست فرو می‌روند که نوازنده در حین نواختن، ساز را به کمک آن‌ها نگه می‌دارد. تومانی دیاباته پرآوازه ترین نوازنده کورا در سطح جهان است.

    https://musiceiranian.ir/?p=140058
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *