×
×

توسط دکتر «پویا سرایی»

  • کد نوشته: 135621
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۸ام بهمن ۱۳۹۵
  • ۰
  • کارگاه «مبانی اجرا برای نوازندگان سازهای ملی ایران» توسط دکتر «پویا سرایی» برگزار می شود. در این دوره ها که برای نوازندگان سازهای ملی ایرانی برگزار می شود، تمرکز بر نکاتی است که بدون در نظر گرفتن ساز نواخته شده سطح مهارتهای هر نوازنده ای را ارتقا می بخشد. در این کلاسها محوریت تدریس بر […]

    توسط دکتر «پویا سرایی»
  • پویا سرایی

    پویا سرایی

    کارگاه «مبانی اجرا برای نوازندگان سازهای ملی ایران» توسط دکتر «پویا سرایی» برگزار می شود.

    در این دوره ها که برای نوازندگان سازهای ملی ایرانی برگزار می شود، تمرکز بر نکاتی است که بدون در نظر گرفتن ساز نواخته شده سطح مهارتهای هر نوازنده ای را ارتقا می بخشد. در این کلاسها محوریت تدریس بر موارد زیر می باشد: چگونگی تمرین، تکنیک، ریتم، دشیفراژ و موزیکالیته

    نوازندگی هر ساز، در واقع مجموعه ایست که هر نوارنده ای در آن کلیه آموزه های خویش را به محک می گذارد، در این زمینه نه تنها مهارت در تکنیک های اجرایی نوازنده و تسلط وی به ساز لازم است، سایر دانسته های موسیقی مانند تسلط بر ریتم، تسلط به ردیف ها و در نتیجه این دو میزان توانایی نوازنده در دشیفراژ و درک و دریافت او از مفهوم کلی موسیقی نیز نقش مهمی ایفا میکند. برای دستیابی به تمامی این موارد هر نوازنده ای با در نظر گرفتن ایرادات و ضعفها و نیز خصوصیات فیزیکی خود، باید توانایی تشخیص و طراحی تمرینات مناسب در جهت ارتقای سطح نوازندگی خود را داشته باشد. نکته قابل توجه این است که در تمرینات هم به تمرینات فیزیکی باید توجه شود و هم به تمرینات ذهنی. برخی نوازنده ها هنگامی که روی صحنه می روند احساس می کنند که تمام تمرینات تکنیکی برای بدست آوردن مهارتهای لازم را انجام داده اند، اما در کنار به دست آوردن مهارتهای فیزیکی یک نوازنده باید به کسب مهارتهای ذهنی که منجر به درک درست از قطعه و نیز بهبود موزیکالیته می شود، توجه نماید.

    برطرف کردن هر گونه شبهه و ابهامات نسبت به شناخت دقیق عناصر موسـیقی و تمـامی مـوارد تشکیل دهنده آن نخست در ذهن و سپس در طی تمرینات نوازندگان، بدون تردید می تواند کمک موثر و شایانی به توانمندیهای هر چه بیشتر تکنیـک آنان بنماید. در اصول اجرای موسیقی، نیز عناصری وجود دارد که مکتوب نمی شوند، ولی انتظار بر این است که یک نوازنده آنان را رعایت نماید.

    آکادمی موسیقی کوشا فعالیت خود را در زمینه برگزاری کارگاه های تخصصی با دعوت از اساتید با تجربه ایرانی و خارجی که در سطح بین المللی فعالیت هنری موفق داشته اند آغاز کرد و هدف از آن بهره مند ساختن هنرآموزان و جوانان با استعداد کشور از تجربیات هنری و حرفه ای کادر آموزشی متخصص و در نتیجه ایجاد قابلیت و رقابت در سطحی همگون با استانداردهای جهانی می باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=135621
       
    برچسب ها پویا سرایی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *