×
×

آخرین اجرای تالار وحدت به آتش‌نشانان فداکار حادثه پلاسکو تقدیم شد

  • کد نوشته: 133354
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱ام بهمن ۱۳۹۵
  • ۰
  • آخرین اجرای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به کنسرت مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال پوچینی اختصاص داشت.
    +در ادامه عکسهای «علی چاشنی گیر» از متن و حاشیه کنسرت کنسرت مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال پوچینی را می توانید مشاهده نمایید

    آخرین اجرای تالار وحدت به آتش‌نشانان فداکار حادثه پلاسکو تقدیم شد
  • کنسرت ارکستر سمفونیک تهران و ایتالیا

    آخرین اجرای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به کنسرت مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال پوچینی اختصاص داشت.

    سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، با برگزاری کنسرت مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال پوچینی با رهبری شهرداد روحانی در هفتمین روز جشنواره اجراهای سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به پایان رسید.

    جشنواره پوچینی تنها جشنواره‌ای است که به طور کامل به جیاکومو پوچینی، آهنگساز بزرگ و هنرمندی که شاهکارهایش بیش از همه در جهان منتشر شده، اختصاص دارد و هر تابستان در توسکانی ایتالیا برگزار می‌شود. این جشنواره از سال ۱۹۳۰ آغاز به کار کرده و هم اکنون پائواو المی رهبری راکستر را برعهده دارد.

    کنسرت ارکستر سمفونیک تهران و ایتالیا

    در این کنسرت که با استقبال کم نظیر دوستداران موسیقی کلاسیک روبه‌رو شد، در پارت اول “ویلیام تل اورتور” اثر جاکومو روسینی، “باغ ایرانی” (سولیست نسیم سعد) اثر شهرداد روحانی و “کاپریس ایتالیایی” اثر پیترایلچ چایکوفسکی توسط این دو ارکستر اجرا شد.

    قسمت دوم این کنسرت نیز به اجرای “سمفونی پنج” لودویک فان بتهوون اختصاص داشت.

    پائواو المی رهبری ارکستر را از سال ۱۹۷۹ آغاز کرده و تاکنون در اکثر تالارهای کنسرت و اپرا در سرتاسر دنیا رهبری کرده است. او که جوایز مهمی همچون جایزه پییر لوئیجی پیزی را از جامعه منتقدان فرانسه و جایزه بهترین اپرای سال را از اپرای ویلیام تل و تئاتر شانزه‌لیزه پاریس را از آن خود کرده، تاکنون رهبری ارکستر فیلارمونیک لندن، ارکستر سمفونیک بی‌بی‌سی، ارکستر سمفونیک توکیو، ارکستر سمفونیک سیسیلیا، ارکستر ملی فرانسه، ارکستر رویال فیلارمونیک لندن، ارکستر کوونت گاردن، ارکستر سمفونیک کروز، اپرای بایریشر استاتوسفر مونیخ و… را برعهده داشته است.

    سی‌ودومین جشنواره وسیقی فجر روز ۱ بهمن‌ماه با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت به کار خود پایان می‌دهد.

    در ادامه می توانید گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» (عکاس: علی چاشنی گیر) از کنسرت مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال پوچینی را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=133354
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *