×
×

به سرپرستی عیسی غفاری

  • کد نوشته: 132728
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۹ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • شب گذشته گروه موسیقی «وابات» به سرپرستی عیسی غفاری در اولین سئانس از پنجمین شب جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت. به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این اجرا که دارای دو بخش بود. در بخش اول عیسی غفاری آهنگساز، سرپرست گروه و نوازنده تار و سه […]

    به سرپرستی عیسی غفاری
  • شب گذشته گروه موسیقی «وابات» به سرپرستی عیسی غفاری در اولین سئانس از پنجمین شب جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این اجرا که دارای دو بخش بود. در بخش اول عیسی غفاری آهنگساز، سرپرست گروه و نوازنده تار و سه تار و سارا فطرس نوازنده دف، کوزه و بندیر روی صحنه رفتند و در این دو نوازی از راست پنجگاه آغاز شد و به اصفهان و چهارگاه و شور ادامه پیدا کرده و در دستگاه نوا به پایان رسید.

    در بخش دوم اجرا سارا رضا زاده نوازنده تار هم به دیگر اعضای گروه پیوست و قطعاتی را در کنار اعضای گروه اجرا کرد.

    «هوش- مسخ»، «زنگ شتر»، «ضربی سه گاه» و «سرود باد» بخشی از قطعاتی بودند که در این بخش اجرا شدند. تبحر نوازنده ها و البته اصالت و زیبایی قطعاتی که اجرا می شد حاضران در سالن را تحت تاثیر قرار داد. هر چند بر خلاف اغلب اجراهای موسیقی این روزها «وابات» اجرایی خلوت داشت و تنها چند ساز روی صحنه حاضر بودند اما گروه توانست مخاطبان خود را راضی نگه دارد و نشان دهد که اجراهای خلوت هم هنوز این توان را دارند که مخاطب موسیقی را با خود همراه کنند.

    در این اجرا رضا مهدوی نوازنده و مدیر مجله موسیقایی مقام نیز حضور پیدا کرده بود، همچنین حسام اینانلو نوازنده و آهنگساز مطرح کشورمان هم از دیگر هنرمندان حاضر در این اجرا بود.

    عیسی غفاری ، سرپرست گروه موسیقی وابات که خود دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد موسیقی ایرانی از دانشگاه هنر تهران است که پیش از این هم با همکاری خواننده هایی چون وحید تاج، علی زند وکیلی و پوریا اخواص آلبوم هایی را در گروه وابات منتشر کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=132728
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *