×
×

تعداد برنامه‌ها استاندارد بماند

  • کد نوشته: 130109
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • با نزدیک شدن به زمان برپایی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر نشست‌های خبری گروه‌های حاضر در جشنواره به طور فشرده و پرتعداد برگزار می‌شود که لازم است این امر مورد بازنگری قرار گیرد. دور اول نشست‌های رسانه ای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر روز شنبه ۱۸ دی ماه با برگزاری نشست خبری حمیدرضا […]

    تعداد برنامه‌ها استاندارد بماند
  • با نزدیک شدن به زمان برپایی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر نشست‌های خبری گروه‌های حاضر در جشنواره به طور فشرده و پرتعداد برگزار می‌شود که لازم است این امر مورد بازنگری قرار گیرد.

    دور اول نشست‌های رسانه ای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر روز شنبه ۱۸ دی ماه با برگزاری نشست خبری حمیدرضا نوربخش رییس جشنواره، حجت اشرف زاده، اشکان خطیبی، آریا عظیمی نژاد و گروه کر نامیرا (پنج نشست پی در پی) در تالار وحدت تهران برگزار شد، اما نحوه اجرا و برنامه ریزی این برنامه ها به گونه ای است که برنامه‌ها با فاصله کم از همدیگر برنامه‌ریزی شده‌اند و نمایندگان رسانه‌ها و عکاسان حتی فرصت کافی برای تنظیم خبرها و ارسال عکس‌هایشان پیدا نمی‌کنند.

    در حالی که عرف منطقی و درست نشست های پیش‌جشنواره ای برپایی دو تا سه برنامه در طول روز است، اما امروز تعداد نشست های رسانه ای به عدد پنج رسید؛ رقمی که هم کیفیت گزارش رسانه‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد هم موجبات اذیت خبرنگاران را فراهم می‌کند.

    هرچند شنیده می شود که خود گروه های شرکت کننده به تازگی برای برگزاری نشست های رسانه ای اظهار تمایل نشان داده اند اما با در نظر گرفتن این فرضیه نیز لازم بود که ستاد برگزاری جشنواره برنامه ریزی مناسب تری را برای برپایی نشست ها تدارک می دید و اگر گروهی خارج از برنامه ریزی و وقت تعیین شده نسبت به برگزاری نشست اقدام می کرد، لزوم نداشت که این درخواست مورد پذیرش قرار گیرد.

    نکته دیگر اینکه در روز اول نشست های رسانه ای «بخش تلفیقی» به نظر می‌رسید تعدادی از گروه های شرکت کننده تمایلی برای حضور در این نشست ها ندارند و با این حس بی انگیزگی هم فضای حاکم بر نشست ها را خالی از پرسش و پاسخ رایج می کردند و هم باعث کم اهمیت جلوه دادن نشست ها می شدند که خوشبختانه این امر طی دو روز گذشته کمرنگ شد و گروه ها با انگیزه مضاعفی در برنامه های خبری حضور پیدا می‌کنند.

    به هر حال منطق رسانه ای حکم می کند که تعداد نشست‌های خبری در یک روز و در راستای برنامه‌های یک جشنواره مهم هنری بیشتر از حدی نباشد که یک خبرنگار نتواند باکیفیت مطلوب برنامه‌ها را پوشش دهد، از همین رو به ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر توصیه می شود طی روزهای آینده نسبت به فرآیند برگزاری نشست های رسانه ای با برنامه ریزی منسجم تری اقدام کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=130109
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *