×
×

حضور آوای موج به عنوان یکی از ۱۰ گروه برگزیده بخش موسیقی نواحی جشنواره

  • کد نوشته: 130053
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • hot-topic-logoگروه موسیقی «آوای موج» که در سی و دومین جشنواره ی بین المللی موسیقی «فجر»، بروی صحنه می رود. تیزر تصویری اجرایش را در اختیار سایت «موسیقی ایرانیان» قرار داد تا دردسترس مخاطبان و علاقمندان قرار گیرد.

    حضور آوای موج به عنوان یکی از ۱۰ گروه برگزیده بخش موسیقی نواحی جشنواره
  • گروه موسیقی آوای موج

    گروه موسیقی آوای موج

    گروه موسیقی «آوای موج» که در سی و دومین جشنواره ی بین المللی موسیقی «فجر»، بروی صحنه می رود. تیزر تصویری اجرایش را در اختیار سایت «موسیقی ایرانیان» قرار داد تا دردسترس مخاطبان و علاقمندان قرار گیرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، گروه موسیقی بوشهری «آوای موج» که سال گذشته از برگزیدگان جشنواره ی بین المللی موسیقی «فجر» بوده است، این بار نیز در سی دومین دور این فستیوال بروی صحنه خواهد رفت. به گفته ی «پیمان بزرگ نیا»، هماهنگ کننده ی بخش موسیقی نواحی جشنواره، گروه موسیقی «آوای موج» به سرپرستی «محسن آقایی» از بوشهر، به عنوان یکی از ۱۰ گروه برگزیده ی بخش موسیقی نواحی سی و دومین «جشنواره بین المللی فجر» معرفی شده است.

    بزرگنیا درباره این‌که چرا برای گروه «آوای موج» استثنا قائل شده‌اید؟ گفته است: «چون جوانان بسیار فعالی هستند و با امکانات کمی توانستند بخشی از فرهنگ موسیقی حاشیه خلیج فارس، نه‌تنها موسیقی بوشهری، بلکه موسیقی هرمزگان را معرفی کنند. به همین دلیل باید از این گروه برای تلاش زیادی که می‌کنند، حمایت شود. جالب این‌که این گروه سال گذشته یک طرح دو ساله با عنوان تشابه فرهنگی بین موسیقی بوشهر و هرمزگان داشت که من دیدم موضوع بسیار جالبی برای ارائه در جشنواره امسال است. بخشی از موسیقی بختکی، هرمزگان و بوشهر است که به بسیاری از سوال‌های که در ذهن مخاطب درباره تفاوت موسیقی هرمزگان و بوشهر وجود دارد، پاسخ داده است.

    «بهروز فرح شیرازی»، مدیر روابط عمومی «آوای موج» نیز خبر داد: «این گروه که فروش اول بلیط دوره ی قبل جشنواره موسیقی فجر را از آن خود کرده بود، امسال هم جزو یکی از ۱۰ گروه برگزیده بخش موسیقی نواحی جشنواره فجر است. این گروه در سال جاری در ۱۱ جشنواره موسیقی نواحی برگزیده شده است و اینبار در جشنواره ی موسیقی فجر نیز به هنرنمایی خواهد پرداخت.»

    وی افزود: «این گروه جنوبی، از سال ۸۶ فعالیت حرفه ای اش را در شهر خود بوشهر آغاز نموده و در سال ۱۳۹۵ در جشنواره ی موسیقی نواحی ایران در کرمان، جشواره ی فرهنگی ایران و کره جنوبی دربرج میلاد، نخستین جشنواره ی فرهنگی شهرهای نمونه گردشگری بین المللی سمنان، سوگوارهی ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی کرمان، سوگواره ی اقوام ایرانی در تهران، جشنواره اقوام ملایر، جشنواره اقوام نهاوند، جشنواره اقوام درود لرستان، جشنواره هفته موسیقی نواحی ایران در تهران، هفدهمین جشن خانه موسیقی ایران به همراه گروه سازینه و جشنواره ملی ترنم بیداری فارس، مورد تقدیر قرار گرفته است و پیش از شرکت در جشنواره ی فجر، در دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام استان گلستان نیز شرکت داشته است.»

    فرح شیرازی اعلام کرد: «گروه موسیقی «آواج موج» در حالی به سی و دومین جشنواره بین المللی فجر دعوت شده است که با شرکت در این فستیوال موسیقی، در سال جاری، سیزدهمین حضور خود را در یک جشنواره ملی، تجربه میکند. این گروه با میانگین سنی ۲۶ سال، یکی از جوانترین گروه های جشنواره موسیقی فجر امسال است.»

    شایان ذکر است که سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش از ۲۲ دی تا ۱ بهمن در تهران برگزار می شود و «آوای موج» در ۲۵ دی ماه از تاریخ برگزاری این جشنواره، در «فرهنگسرای نیاوران»، به اجرا خواهد پرداخت.

    https://musiceiranian.ir/?p=130053
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *