×
×

اثری از «آریا محافظ» و «پدرام خاور زمینی»

  • کد نوشته: 130049
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • آلبوم دو نوازی «سروا» کاری از «آریا محافظ» و «پدرام خاور زمینی»، از سوی مؤسسه فرهنگی-هنری «ماهور» منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد. به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «سروا» نام آلبومیست که با نوازندگی سنتور «آریا محافظ» و نوازندگی تنبک «پدرام خاور زمینی» در قالب دو نوازی و از سوی نشر […]

    اثری از «آریا محافظ» و «پدرام خاور زمینی»
  • آلبوم دو نوازی «سروا» کاری از «آریا محافظ» و «پدرام خاور زمینی»، از سوی مؤسسه فرهنگی-هنری «ماهور» منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «سروا» نام آلبومیست که با نوازندگی سنتور «آریا محافظ» و نوازندگی تنبک «پدرام خاور زمینی» در قالب دو نوازی و از سوی نشر «ماهور» روانه ی بازار موسیقی شده است.

    «آریا محافظ»، متولد ۱۳۶۲ است و از ۷ سالگی هنر خود را با تنبک و سنتور نزد «سعید معصومی» آغاز کرد. او شیوه ی سنتور نوازی «حبیب سماعی» را نزد «مجید کیانی» به مدت ۵ سال فرا گرفت. از سال ۱۳۸۵ از کلاس های زنده یاد «محمدرضا لطفی» بهره برد و از ۱۳۸۶ به عنوان نوازنده ی سنتور، به عضویت گروه «شیدا» در آمد که حاصل این عضویت، آلبوم هایی چون «وطنم»، «یادواره عارف قزوینی» و «سایه جان» بوده اند. او بیش از ۲۰ اجرا به سرپرستی زنده یاد لطفی در تهران و شهرستان ها داشته است.

    «پدرام خاور زمینی»، تنبک نوازی را نزد اساتیدی چون «کامیار محبت» و «بهمن رجبی» فرا گرفته است. گروه «ورشان» را تأسیس کرده و با این گروه آلبومی را منتشر کرد. تدریس در دانشگاه تورنتو، نوازندگی در آلبوم های متعدد، همکاری با موسیقدانانی چون Georg petrov، Ros daily، محمد و رحیم خوش نواز؛ شرکت در فستیوال هایی چون Bowed Instrument و Rhinho Jazz، همچنین انتشار کتاب «چند روز با تمبک» نیز از دیگر فعالیت های هنری خاور زمینی در طی این سال هاست.

    شایان ذکر است که علاقمندان می توانند آلبوم «سروا» را از مراکز معتبر فروش بازار موسیقی تهیه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=130049
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *