×
×

اولین اجرای صحنه‌ای «حامد همایون» به روی صحنه رفت

  • کد نوشته: 128411
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۵ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • ششمین مسابقهٔ «هزار صدای پاپ» و دوازدهمین دور این برنامه در سال ١٣٩۵، ساعت ۱۵ بعد از ظهر سومین روز زمستان در سالن اصلی «فرهنگسرای ارسباران» برگزار شد.
    +در ادامه عکسهای «پانیذ فرامرزی» از برنامه «هزارصدای پاپ» را مشاهده نمایید

    اولین اجرای صحنه‌ای «حامد همایون» به روی صحنه رفت
  • ششمین مسابقهٔ «هزار صدای پاپ» و دوازدهمین دور این برنامه در سال ١٣٩۵، ساعت ۱۵ بعد از ظهر سومین روز زمستان در سالن اصلی «فرهنگسرای ارسباران» برگزار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در این سری از «هزار صدای پاپ» که در آن یک بار دیگر «محسن رجب‌پور» به عنوان کار‌شناس حضور پیدا کرده بود، خواننده و مدرس قدیمی آواز، «مهدی سپهر» به عنوان کارشناش آواز، «پدرام کشتکار» به عنوان کار‌شناس موسیقی و «اهورا ایمان» به عنوان کار‌شناس ترانه و تلفیق، دیگر اعضای تیم کار‌شناسی این رویداد را بر عهده داشتند.

    برنامه با پخش تیتراژی ویژه آغاز شد که روی آهنگی از «فرهاد مهراد» ساخته شده بود و در ابتدای این تیتراژ نوشته شده بود: «با احترام تقدیم می‌شود به سه ستارهٔ متولد دی ماه موسیقی پاپ: محمد نوری، فرهاد مهراد و ناصر عبدالهی» سپس کار‌شناسان پیش از شروع برنامه دربارهٔ «هزار صدا» و سابقهٔ حضور در آن سخن گفتند.

    پس از آن اولین خواننده با همراهی گروه «مترو» به روی صحنه دعوت شدند. این گروه دو خواننده داشت و پس از آن به ترتیب: «رضا‌پور رحیم»، «هادی احمدی»، «مجید تربتی»، «رسول کهن دژ»، «امید آل اسحاق»، «بردیا صابری» و «امید طهماسبی» آثار خود را ارائه کردند و به نظرات کار‌شناسان گوش فرا دادند که طی این نظرات عمده‌ترین بحث‌هایی که توسط کار‌شناسان مطرح شد «پرهیز از تولید آثار تکراری» بود.

    در ابتدای برنامه و زمانی که «محسن رجب‌پور» به عنوان آخرین نفر از گروه کار‌شناسی سخن گفت، دربارهٔ روش‌هایی که خوانندگان جوان می‌توانند خود را در مارکت موسیقی مطرح کنند اشاراتی داشت که در طی برنامه و به وجود آمدن مثال‌هایی از شرکت کنندگان، مباحث خود را تکمیل می‌کرد.

    در پایان این اجرا‌ها هم کار‌شناسان به پشت صحنه رفتند تا نفرات اول تا سوم را از بین این هشت شرکت کننده انتخاب کنند و همزمان پدیدهٔ ابن روزهای موسیقی پاپ، «حامد همایون»، روی صحنه دعوت شد و با نوازندگی گیتار «سامان امامی»، چهار قطعه از جمله «چ‌تر خیس» و «بارون که زد» را اجرا کرد که با استقبال و همراهی حضار همراه بود.

    در پایان این اجرا که اولین اجرای صحنه‌ای «حامد همایون» بود، کار‌شناسان به روی صحنه برگشتند و استاد «مهدی سپهر» به نمایندگی از دیگر داوران، نفرات اول تا سوم را به این شرح معرفی کرد:

    نفر اول: امید طهماسبی با ترانه‌ای از مجید صالحی، آهنگ مرتضی لطفی و تنظیم فرید مهاجرپور، نفر دوم: هادی احمدی با ترانه محمدمهدی معینی و آهنگ سعید رضایی و نفر سوم: گروه مترو.

    این برنامه هم مثل همهٔ برنامه‌های دیگر «هزارصدا» میان برنامه‌هایی داشت که اولین آن‌ها پخش کلیپ «ننه سرما» از آثار قدیمی استاد «مهدی سپهر» بود و بسیار شیرین و دیدنی و شنیدنی بود که بسیار مورد توجه و تشویق سالن قرار گرفت و کل حضار برای تشویق بیشتر به پا خاستند.‌‌ همان جا هم مدیر و مجری برنامه «آرش نصیری» اعلام کرد که شرکت «ترانه شرقی» به زودی آلبوم ایشان را پخش خواهد کرد.

    یکی دیگر از میان برنامه‌ها، اجرای خوانندهٔ جوان و خوش آتیهٔ موسیقی ایرانی «علیرضا جعفرزاده» بود که بسیار مورد توجه و تشویق حضار قرار گرفت.

    جعفرزاده به بهانه سالروز تولد زنده یاد «داریوش رفیعی» دعوت شدن بود تا یکی از آثار این خوانندهی مطرح بمی را بخواند که در ابتدا آوازی را به زیبایی خواند و سپس با نوازندگی پیانوی «وحید مهراد» قطعهٔ «شب انتظار» را اجرا کرد. پیش و پس از آن مجری برنامه یاد درگذشتگان زلزله بم از جمله زنده یاد استاد «ایرج بسطامی» را گرامی داشت و از هنرمندان بزرگ دیگر بم از جمله استاد «کورس سرهنگ‌زاده» و «بهزاد» یاد کرد و از دیگر هنرمندان مطرح بمی یعنی «اهورا ایمان» درخواست کرد در این باره سخن بگوید.

    می‌ان برنامهٔ دیگر اجرای پلی بک خوانندهٔ نوجوان «حسین دادفر» بود که قطعهٔ «من کودکم» با ترانهٔ «احمد امیرخلیلی» و آهنگ «حمیداکبرزاده» را اجرا کرده و در کلیپ این آهنگ هم «ساره نورموسوی» بازیگر فیلم «نفس» دکلمه‌ای را اجرا می‌کرد.

    آخرین میان برنامه هم اجرای «علیرضا ظریف» بود که شعر زیبایی از «آرین داودی» را با گیتار اجرا کرد و بسیار مورد تشویق قرار گرفت. نکتهٔ مهم این اجرا صحبت‌هایی بود که بعد از آن بین «آرش نصیری» و «محسن رجب‌پور» دربارهٔ لزوم حمایت از هنر خواص انجام شد.

    «مازیار عطاریان»، «سیروس سلیمی»، «امیر ارجینی»، «علیرضا بندری»، «مریم اسدی»، «حمید اصغری»، «زهره زمانی» و جمع دیگری از اهالی شعر و موسیقی از جمله مهمانان دراین برنامه بودند.

    شایان ذکر است که «هزارصدا» برنامهای برای کشف و معرفی استعدادهای جوان موسیقی ایران است که مدیریت و اجرای آن بر عهدهٔ «آرش نصیری» می‌باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=128411
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *