×
×

جزییات یک رویداد موسیقایی

  • کد نوشته: 127206
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۳ام آذر ۱۳۹۵
  • ۰
  • دبیر جشنواره موسیقی «آوای رحمت» ضمن تشریح جزییات این رویداد هنری از آغاز رسمی جشنواره منطقه غرب با حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد. هوشنگ جاوید دبیر جشنواره «آوای وحدت» درباره جزییات این جشنواره موسیقایی بیان کرد:جشنواره «آوای وحدت» در چهار منطقه کشوری غرب به میزبانی مهاباد، شرق به میزبانی […]

    جزییات یک رویداد موسیقایی
  • دبیر جشنواره موسیقی «آوای رحمت» ضمن تشریح جزییات این رویداد هنری از آغاز رسمی جشنواره منطقه غرب با حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

    هوشنگ جاوید دبیر جشنواره «آوای وحدت» درباره جزییات این جشنواره موسیقایی بیان کرد:جشنواره «آوای وحدت» در چهار منطقه کشوری غرب به میزبانی مهاباد، شرق به میزبانی چابهار، شمال به میزبانی بجنورد و جنوب به میزبانی بوشهر برگزار می شود. این جشنواره هر ۱۵ روز در یکی از این مناطق چهارگانه برپا می شود که بعد از میزبانی شهرستان مهاباد بخش منطقه شرق در بجنور برگزار خواهد شد.

    وی با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه غرب گفت:جشنواره «آوای وحدت» منطقه غرب کشور به میزبانی مهاباد که شامل استان های آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد است، ۲۳ و ۲۴ آذرماه در سالن وحدت این شهرستان برگزار می شود.

    جاوید ادامه داد: صنایع دستی و گردشگری، هنرهای تجسمی، موسیقی، معرفی هنرهای بومی در حال انقراض، بازی های بومی و محلی، نمایشگاه غذاهای سنتی و بومی و پیامک برتر با موضوع وحدت محورهای اصلی جشنواره «آوای وحدت» است. به هر ترتیب فرهنگ نتیجه باورهای ارزشی، زیباشناختی و هستی شناختی است که در این جشنواره تلاش می کنیم با محوریت اتحاد بین اقوام و مذاهب با تهاجمی که به فرهنگ ایرانی و اسلامی شده مقابله کنیم.

    جاوید با بیان اینکه تمام مسائل و ابعاد زندگی انسان دارای عناصر وحدت آفرین است، تاکید کرد: وحدت اقوام، بازشناسی نقش وحدت در زندگی ایرانیان و تقویت نمادهای وحدت و بازنمایی وحدت در تمام آئین های دینی از جمله دیگر اهداف اصلی برگزاری این جشنواره کشوری است.

    وی همچنین با اشاره به اینکه در این جشنواره نمادها و تندیس های وحدت آفرین را احصا می کنیم، گفت: ضعف مشترک بیشتر جشنواره ها برگزاری آنها فقط به عنوان یک اتفاق و رخداد فرهنگی است و پشتیبانی و پی گیری پس از اجرا وجود ندارد اما ما تلاش می کنیم آثار ماندگاری از این جشنواره برجای بماند.

    جشنواره «آوای وحدت» به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور و حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساعت ۲۰ روز ۲۳ آذرماه با حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت مهاباد برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=127206
       
    برچسب ها هوشنگ جاوید

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *