×
×

متکبر خواندن آقای خواننده!

  • کد نوشته: 123582
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱ام آبان ۱۳۹۵
  • ۰
  • یکی از اعضای آکادمی سوئد به عنوان نهاد اهداکننده جایزه نوبل، باب دیلن را برای بی‌پاسخ گذاشتن تماس‌های آکادمی فردی متکبر خواند. دیلن خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی از زمان اعلام نامش به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات تا کنون به تماس‌های آکادمی سوئد پاسخ نداده و حتی به برنده شدن این جایزه نیز هیچ واکنشی […]

    متکبر خواندن آقای خواننده!
  • ۱۶-۱۰-۲۲-۱۱۳۲۸۲۲۰۰یکی از اعضای آکادمی سوئد به عنوان نهاد اهداکننده جایزه نوبل، باب دیلن را برای بی‌پاسخ گذاشتن تماس‌های آکادمی فردی متکبر خواند.

    دیلن خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی از زمان اعلام نامش به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات تا کنون به تماس‌های آکادمی سوئد پاسخ نداده و حتی به برنده شدن این جایزه نیز هیچ واکنشی نشان نداده است.

    پر واستبرگ نویسنده سوئدی و از اعضای آکادمی سوئد در این زمینه گفت:‌ «این رفتار گستاخانه و متکبرانه است.»

    دیلن شب ۱۳ اکتبر پس از اعلام نام برنده نوبل ادبیات در لاس‌وگاس کنسرت داشت اما در این کنسرت هیچ اشاره‌ای به جایزه خود نکرد. او کنسرت خود را با اجرای آهنگ معروف فرانک سیناترا با عنوان «چرا الان می‌خواهی تغییرم دهی؟» به پایان رساند.

    برندگان نوبل هر سال ۱۰ دسامبر به استکهلم دعوت می‌شوند تا جایزه خود را از دست پادشاه سوئد بگیرند. آکادمی هنوز نمی‌داند که دیلن در این مراسم شرکت می‌کند یا نه؟ واستبرگ در ادامه سخنان خود موقعیت کنونی را رویدادی بی‌سابقه خواند.

    آندرس برانی یکی از اعضای آکادمی سلطنتی علوم سوئد یادآوری کرد که آلبرت اینشتین نیز سال ۱۹۲۱ پس از بردن جایزه نوبل فیزیک آکادمی را نادیده گرفته بود. در سال ۱۹۶۴ نیز ژان پل سارتر فیلسوف و نویسنده فرانسوی جایزه نوبل ادبیات را نپذیرفت.

    امسال چهره‌هایی چون آدونیس شاعر سرشناس اهل سوریه، هاروکی موراکامی نویسنده ژاپنی و نگوگی واتینگو نویسنده اهل کنیا از بخت‌های اصلی دریافت نوبل ادبیاتی بودند که سرانجام به باب دیلن رسید.

    https://musiceiranian.ir/?p=123582
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *