×
×

تجلیل از چهار هنرمند پیشکسوت و جوان

  • کد نوشته: 122295
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۹ام مهر ۱۳۹۵
  • ۰
  • مدیر بخش موسیقی نواحی هفدهمین جشن خانه موسیقی جزئیات برنامه های این بخش از جشن را تشریح کرد. پیمان بزرگ نیا توضیح داد: خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته تصمیم گرفته شد که بخش موسیقی نواحی این دوره از جشن خانه موسیقی با فضای متفاوت تری چه در حوزه تجلیل ها و چه […]

    تجلیل از چهار هنرمند پیشکسوت و جوان
  • ۷۷۸۱۳۶مدیر بخش موسیقی نواحی هفدهمین جشن خانه موسیقی جزئیات برنامه های این بخش از جشن را تشریح کرد.

    پیمان بزرگ نیا توضیح داد: خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته تصمیم گرفته شد که بخش موسیقی نواحی این دوره از جشن خانه موسیقی با فضای متفاوت تری چه در حوزه تجلیل ها و چه در حوزه اجرای برنامه ها نسبت به قبل صورت پذیرد که این موضوع اجرا شد و ما در بخش موسیقی نواحی شاهد اجرای برنامه های متفاوتی خواهیم بود.

    وی افزود: طبق آخرین تصمیمات گرفته شده در روز جشن بنا داریم از دو پیشکسوت و از دو جوان فعال حوزه موسیقی نواحی قدردانی کنیم که بر این اساس در بخش پیشکسوتان از استاد عثمان هورامی از سیاه چمانه خوانان و خنیاگران بزرگ منطقه اورامانات و استاد حسین طیبی یکی از بزرگ ترین نوازندگان ساز لله وا و از بزرگان موسیقی منطقه مازندران که این روزها در بستر بیماری است تجلیل به عمل خواهد آمد. در بخش تقدیر از هنرمندان جوان نیز ستاد برگزاری جشن از احسان عبدی پور نوازنده ساز سرنا از لرستان و علی اسدی ملقب به علی قپونی نوازنده ساز کرنا از مسجد سلیمان تجلیل می کند.

    این پژوهشگر موسیقی نواحی با توضیح اینکه ملودی آوازهای سیاه چمانه برگرفته از صدای کبک بوده و به نوعی یک آواز بدوی است، بیان کرد: استاد عثمان هورامی یکی از مشهورترین هنرمندان موسیقی نواحی منطقه اورامانات است که تاکنون در بسیاری از کشورهای دنیا اجرای برنامه داشته است. استاد هورامی یکی از گنجینه های موسیقی سرزمین ایران است که ما تصمیم گرفتیم در جشن خانه موسیقی از او تقدیر کنیم. استاد حسین طیبی هم یکی از بزرگ ترین و برجسته ترین ترانه سرایان و نوازندگان موسیقی منطقه مازندران است که متاسفانه این روزها در بستر بیماری است و ما لازم دانستیم از این استاد شریف موسیقی مقامی نیز قدردانی کنیم.

    بزرگ نیا ادامه داد: با توجه به اینکه سازهای کرنا و سرنا دو ساز کهن و در حال انقراض موسیقی اقوام ایران هستند، اما احسان عبدی پور نوازنده سرنا و علی قپونی نوازنده کرنا تلاش بسیار زیادی برای اعتلا و اشاعه موسیقی این سازها کردند و لازم بود با توجه به جوان بودن این دو هنرمند و تلاش چشمگیری که در این زمینه انجام دادند از آنها نیز به نمایندگی از نسل جوان تقدیر کنیم.

    مدیر بخش موسیقی نواحی جشن خانه موسیقی درباره برنامه های دیگر این بخش گفت: اجرای گروه موسیقی «سازینه» با حضور بیش از ۳۵ هنرمند پیشکسوت و جوان که در کنار یکدیگر ملودی های متنوع و جالب توجهی از مناطق مختلف ایران از شمالی تا جنوبی ترین را برای مخاطبان ارائه می دهند برنامه دیگر بخش موسیقی نواحی جشن است که ما سعی کردیم در این رپرتوار، شادیانه ها را مورد توجه قرار دهیم. به هر حال این گروه در یک اجرای زنجیره ای آثاری را به مخاطبان حاضر در سالن ارائه می دهد که بر این باورم مانند دفعات گذشته مورد پسند آنها قرار خواهد گرفت. در کنار این اجرا نیز برنامه گروه موسیقی کودکان کار بوشهر و گروه موسیقی «داغلار» از جمله بخش هایی است که برای این جشن در نظر گرفته ایم.

    مراسم اختتامیه جشن هفدهمین سال تاسیس خانه موسیقی، ساعت ۱۹:۳۰ روز  شنبه ۱۰ مهرماه با معرفی دوسالانه آلبوم برتر، تجلیل از پیشکسوتان موسیقی و اجراهایی از موسیقی های مختلف در تالار وحدت برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=122295
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *