×
×

مراسم نکوداشت دو استاد نوازنده نی برگزار شد

  • کد نوشته: 121856
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۴ام مهر ۱۳۹۵
  • ۰
  • ویژه‌برنامه‌ «دو یار یاور» با عنوان مراسم نکوداشت دو استاد نوازنده نی با حضور شهردار اصفهان و هنرمندان اصفهانی برگزار شد. منوچهر شیخ صراف – نوازنده نی – گفت: در اصفهان، شخصیت‌های بزرگ زیادی زندگی می‌کردند که این سبب شده است، اصفهان به شهری متمایز نسبت به دیگر شهرها تبدیل شود. او ادامه داد: با […]

    مراسم نکوداشت دو استاد نوازنده نی برگزار شد
  • ۵۷۳۵۶۱۶۷ویژه‌برنامه‌ «دو یار یاور» با عنوان مراسم نکوداشت دو استاد نوازنده نی با حضور شهردار اصفهان و هنرمندان اصفهانی برگزار شد.

    منوچهر شیخ صراف – نوازنده نی – گفت: در اصفهان، شخصیت‌های بزرگ زیادی زندگی می‌کردند که این سبب شده است، اصفهان به شهری متمایز نسبت به دیگر شهرها تبدیل شود.

    او ادامه داد: با همکاری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان قرار شد که در قبرستان تخت فولاد اصفهان، مقبره هنرمندان با دیگران تفاوت داشته باشد و خوشحالیم که چنین اتفاقی افتاد و سنگ مقبره هنرمندان حدود ۵۰ سانتی‌متر بالاتر از دیگر مقبره‌ها آمد.

    وی با بیان خاطره‌ای از استاد تاج اصفهانی، گفت: یک روز قبل از فوت استاد تاج اصفهانی، من افتخار داشتم که آخرین آواز ایشان را همراهی کنم. ایشان در آن روز، ابوعطا و دشتی خواند.

    احمد هنرمند – نوازنده – نیز در این مراسم به بیان دغدغه‌های هنرمندان اصفهان پرداخت.

    او در بخشی از سخنانش با اشاره به وضعیت خانه استاد نایب اسدالله در نزدیکی خیابان چهارباغ خواجو، گفت: من از شهردار تقاضا دارم که بازدیدی از خانه این استاد گران‌قدر که در نوازندگی نی بسیار ابتکار داشت، داشته باشد. استاد نایب اسدالله هنرمند بزرگی بود که باید از ایشان یاد کرد و خانه او را به موزه‌ای هنری یا مکانی برای فعالیت هنرمندان تبدیل کرد.

    شهردار اصفهان نیز در مراسم نکوداشت این دو استاد موسیقی، با اشاره به درخواست مطرح شده از سوی احمد هنرمند، اظهار کرد: این هفته بازدیدی از خانه استاد نایب اسدالله انجام می‌شود و این خانه به تملک شهرداری درمی‌آید تا بتوانیم قدم مثبتی در حوزه هنر و نی‌نوازی در اصفهان برداریم.

    مهدی جمالی‌نژاد افزود: هدف ما حمایت از هنر و هنرمندان است و در ماه‌های آینده، اقدامات مثبتی برای احیای هنرهای مختلف در اصفهان انجام می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=121856
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *