×
×

نوش آبادی: فعلا مدیریت هر دو ارکستر ملی و سمفونیک به طور مستقل زیر نظر بنیاد رودکی است

  • کد نوشته: 121227
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۹ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۱ دیدگاه
  • سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «وزارت بهداشت تسهیلات ویژه‌ای برای «محمدرضا شجریان» تدارک دیده و درمان وی در ایران ادامه دارد.»
    +در حال حاضر سلامتی «محمدرضا شجریان» بسیار مهم است و خانواده هم همین را دنبال می‌کنند

    نوش آبادی: فعلا مدیریت هر دو ارکستر ملی و سمفونیک به طور مستقل زیر نظر بنیاد رودکی است
  • محمدرضا شجریان

    محمدرضا شجریان

    سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «وزارت بهداشت تسهیلات ویژه‌ای برای «محمدرضا شجریان» تدارک دیده و درمان وی در ایران ادامه دارد.»

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، نشست خبری «حسین نوش‌آبادی»، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگاران در حالی پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۲۹ شهریور) برگزار شد که وی در این نشست درباره موضوعاتی چون بازگشت استاد شجریان به ایران و وضعیت ارکستر ملی ایران صحبت کرد.

    «نوش‌آبادی» در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت محمدرضا شجریان بیان کرد: «طبق پیگیری خانواده ایشان و رضایت پزشکان در آمریکا، آقای شجریان به تهران منتقل شد و با توجه به تسهیلات ویژه‌ای که وزارت بهداشت تدارک دیده، درمان‌شان در کشور ادامه دارد.»

    او درباره اینکه آیا در صورت بهبود حال این هنرمند امکان برگزاری کنسرت فراهم می‌شود یا خیر؟ گفت: «شرایط جسمانی ایشان اجازه چنین کاری را نمی‌دهد که چنین چیزی مطرح شود و البته درخواستی هم نبوده است. در حال حاضر سلامتی ایشان بسیار مهم است و خانواده هم همین را دنبال می‌کنند. هرچند همایون شجریان با توجه به شایستگی‌های خود در مجامع هنری حضور دارد و این نقش را خوب ایفا می‌کند. او توانسته نماینده خوش‌نامی برای موسیقی ایران و ادامه راه پدرش باشد.»

    نوش‌آبادی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به اینکه آیا ارکستر ملی منحل شده است؟ گفت: «براساس تفاهمنامه‌ی حدود یک سال و نیم قبل، مدیریت ارکستر ملی و سمفونیک به بنیاد رودکی واگذار شد. در این راستا مسایل و مشکلات ارکستر سمفونیک زودتر حل و فصل و مدیریت آن به شهداد روحانی سپرده شد.»

    او افزود: «در رابطه با ارکستر ملی مذاکراتی با آقای فخرالدینی صورت گرفت، ولی نتیجه قطعی هنوز اعلام نشده است؛ هرچند اولویت ما ایشان است. با این حال فعلا مدیریت هر دو ارکستر به طور مستقل زیر نظر بنیاد رودکی است و برای ارکستر سمفونیک تهران ۶۰ نوازنده و ارکستر ملی ۴۰ نوازنده انتخاب شده‌اند و قرارداد هم بسته شده است.»

    وی ادامه داد: «به فراخور برنامه‌ها، نوازنده مهمان هم دعوت خواهد شد، اما بودجه هرکدام مستقل است.»

    https://musiceiranian.ir/?p=121227
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *