×
×

نوع موسیقی ما، فضای استانداردی را مانند تالار وحدت می‌طلبد

  • کد نوشته: 119357
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۰ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۰
  • خواننده گروه «دال» که قرار است همراه این گروه موسیقی در تالار وحدت اجرا داشته باشد، گفت: تالار وحدت فضایی خودمانی‌تر را برای اجرا به‌وجود می‌آورد. همه بچه‌های گروه اعتقاد داشتیم که نوع موسیقی ما، فضای استانداردی را مانند تالار وحدت می‌طلبد. امین هدایتی اظهار کرد: شرط اجرای کنسرت در تالار وحدت، گرفتن درجه کیفی […]

    نوع موسیقی ما، فضای استانداردی را مانند تالار وحدت می‌طلبد
  • ۵۷۳۴۳۵۱۰خواننده گروه «دال» که قرار است همراه این گروه موسیقی در تالار وحدت اجرا داشته باشد، گفت: تالار وحدت فضایی خودمانی‌تر را برای اجرا به‌وجود می‌آورد. همه بچه‌های گروه اعتقاد داشتیم که نوع موسیقی ما، فضای استانداردی را مانند تالار وحدت می‌طلبد.

    امین هدایتی اظهار کرد: شرط اجرای کنسرت در تالار وحدت، گرفتن درجه کیفی «الف» است. این اتفاق برای من و دیگر اعضای گروه، هیجان‌انگیز بود و استرس داشتیم که می‌توانیم در این تالار اجرا کنیم یا نه. نسبت به دیگر سالن‌هایی که در تهران وجود دارد، اولویت ما تالار وحدت بود، البته این موضوع سلیقه‌ای است.

    او ادامه داد: به‌دلیل این‌که ما به‌طور مستقیم درگیر گرفتن مجوز کنسرت نبودیم، این کار نسبت به کنسرت قبلی این گروه موسیقی، راحت‌تر انجام شد.

    خواننده گروه «دال» درباره این کنسرت که قرار است ۲۷ شهریورماه روی صحنه برود، توضیح داد: ما به کلیات و جمع‌بندی‌ای برای اجرا رسیده‌ایم، قطعه جدیدی را نیز قرار است اجرا کنیم که به‌زودی در فضای مجازی به‌صورت تک آهنگ منتشر می‌شود و به احتمال زیاد با یک تیزر بسیار کوتاه همراه خواهد بود. از طرفی قرار است صحنه را به‌شکل متفاوتی طراحی کنیم. نوازنده مهمان خواهیم داشت، خواننده مهمان هم داریم؛ اما تمام این موارد هنوز به‌صورت قطعی مشخص نشده است.

    هدایتی افزود: در حال رایزنی‌ با داریوش آذر – خواننده و نوازنده – برای همکاری در این کنسرت هستیم. او نیز به‌خاطر همکاری‌های قبلی، به انجام همکاری با ما تمایل دارد؛ اما قوانین و محدویت‌هایی وجود دارد که منطقی و قابل قبول است که او به‌خاطر عضویت در گروه «پالت» نتواند در کنار ما حضور داشته باشد.

    او در پاسخ به این پرسش که برنامه آینده گروه «دال» چیست؟ گفت: آلبوم نخست، ما را متوقف نکرد و روز به روز جریان خلق آثار و حرکت اعضای گروه قوی‌تر می‌شود. این‌طور نیست که ما درگیر کنسرت شویم و به آلبوم بعدی فکر نکنیم. تا به حال قطعاتی را ساخته‌ایم که در مجموعه آرشیو ما وجود دارند و بعد تصمیم می‌گیرم کدام‌یک در آلبوم بعدی باشد. بنابراین مراحل خلق اثر هنوز در ما جریان دارد.

    خواننده گروه «دال» اظهار کرد: قرار است یک کانسپت ذهنی و یک مضمون در آلبوم دوم این گروه شکل بگیرد. در آلبوم اول، امید به زندگی، شور و عشق ورزیدن در تک‌تک قطعات وجود داشت و یک حال روایی و همبستگی میان قطعات به‌وجود آمد که در آلبوم دوم پررنگ‌تر می‌شود و به‌صورت هدفمندتر آن را انتشار می‌دهیم.

    هدایتی با بیان این‌که نمی‌تواند زمان دقیقی برای انتشار دومین آلبوم این گروه مشخص کند، گفت: به هر صورت باید زمان معقولی را در رابطه با انتشار آلبوم دوم در نظر گرفت؛ اما هیچ‌وقت اولویت اول ما، زمان نبوده است که بگوییم تحت هر شرایطی، آلبوم باید در زمان خاصی منتشر شود.

    او درباره برگزاری کنسرت در دیگر شهرهای کشور، بیان کرد: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بعد از ماه‌های محرم و صفر، در شهرستان‌ها اجرا داشته باشیم و شهرهایی مانند شیراز،‌ اصفهان، تبریز و رشت در نظر هستند.

    هدایتی با بیان این‌که اگر برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر دوباره دعوت شوند، چه خواهند کرد؟ گفت: اگر امسال دوباره از ما برای حضور در جشنواره موسیقی فجر دعوت شود، امیدواریم در شرایط بهتری در جشنواره اجرا داشته باشیم. در دوره قبل، بی‌برنامگی سالن اجرا و تیم برگزارکننده‌ی بخش موسیقی تلفیقی جشنواره، خوب نبود؛ اما به‌طور کلی، حضور موسیقی تلفیقی را در جشنواره به فال نیک می‌گیریم و از این‌که به این بخش توجه می‌شود، خوشحالیم.

    به گزارش ایسنا، گروه موسیقی «دال» اولین آلبوم رسمی خود را با نام «گذر از ادریبهشت» منتشر کرده است. این گروه پیش از این در تالار ایوان شمس کنسرت برگزار کرده و در قالب جشنواره فجر نیز روی صحنه رفته است. اجرای پیش روی آن‌ها در تالار وحدت، اولین اجرای رسمی «دال» پس از انتشار آلبوم است.

    https://musiceiranian.ir/?p=119357
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *