×
×

«فکر می‌کنم با وجود نظر رهبری نباید تصمیماتی این‌ گونه در مورد کنسرت‌ها گرفته شود»

  • کد نوشته: 118095
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۰
  • محمد هاشمی درباره تصمیم وزیر ارشاد مبنی بر برگزار نشدن کنسرت موسیقی در شهر مشهد گفت: فکر می‌کنم با وجود نظر رهبری نباید تصمیماتی این‌ گونه در مورد کنسرت‌ها گرفته شود. «جماران» نوشت: «رییس اسبق صداوسیمای جمهوری اسلامی درباره مشکلات پخش موسیقی از صداوسیما در زمان امام و بعد از رحلت ایشان گفت: برخورد امام(ره) […]

    «فکر می‌کنم با وجود نظر رهبری نباید تصمیماتی این‌ گونه در مورد کنسرت‌ها گرفته شود»
  • farhangnews_104585-296985-1417948099محمد هاشمی درباره تصمیم وزیر ارشاد مبنی بر برگزار نشدن کنسرت موسیقی در شهر مشهد گفت: فکر می‌کنم با وجود نظر رهبری نباید تصمیماتی این‌ گونه در مورد کنسرت‌ها گرفته شود.

    «جماران» نوشت: «رییس اسبق صداوسیمای جمهوری اسلامی درباره مشکلات پخش موسیقی از صداوسیما در زمان امام و بعد از رحلت ایشان گفت: برخورد امام(ره) و برخی علما با پخش موسیقی از صداوسیما متفاوت بود. ضمن احترامی که به انتقادات آقایان می‌گذاشتم، همواره تاکید داشتم که من به فتوای امام عمل می‌کنم. پخش موسیقی در صداوسیما در آن زمان با موجی از اعتراض برخی علما و مراجع مواجه شده بود.

    من خدمت امام رسیدم و موضوع را مطرح کردم. از محضرشان خواستم شاخص و مصداقی را برای پخش موسیقی بیان کنند تا ما بدان عمل کنیم.

    ایشان فرمودند: ما حکم را می‌گوییم. شما باید خودتان مصداق را پیدا کنید. من عرض کردم با وجود این انتقادات لااقل مرجعی را برای تعیین مصادیق به ما معرفی کنید. ایشان فرمودند: به (مرحوم) آیت‌الله منتظری رجوع کنید. ما خدمت آیت‌الله منتظری رفتیم و موضوع را طرح کردیم. ایشان هم حاضر به تعیین مصداق نشدند.

    من در همین ارتباط هم با بسیاری از مراجع و علمای محترمی هم که با پخش موسیقی از صداوسیما انتقاد داشتند، دیدار و گفت‌وگو کردم ولی علی‌رغم تمام انتقاداتی که داشتند، هیچ‌کدام حاضر به تعیین مصداقی برای این کار نشدند و من ضمن احترامی‌ که به تمام آقایان می‌گذاشتم، در مقابل انتقادات تنها به گفتن یک جمله بسنده می‌کردم که من به فتوای امام عمل می‌کنم.

    بعد از رحلت امام(ره) هم خدمت رهبری رسیدم. عرض کردم که فتوای جنابعالی درباره پخش موسیقی در صداوسیما و پاسخگویی به متشرعین در این ارتباط چیست؟ ایشان به من فرمودند: فتوای من در مورد موسیقی همان فتوای امام است.»

    https://musiceiranian.ir/?p=118095
       
    برچسب ها محمد هاشمی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *