×
×

در شهر بندرعباس

  • کد نوشته: 115123
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۶ام مرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • یک کنسرت راک به نفع کودکان کار در بندرعباس برگزار شد. پیام قائدی و هومن اژدری – خوانندگان سبک راک – کنسرت آلترناتیو خود را به نفع کودکان کار، در تالار «آوینی» بندرعباس اجرا کردند. ‌این گروه موسیقی راک، آثار درد عشق، قدح، خسوف، تقسیم رویا، پوچ، اسرار، چرت بعدازظهر، روزهای بی‌تو، درگیر زمان، منو تو، حالم خوبه، هی […]

    در شهر بندرعباس
  • imagesیک کنسرت راک به نفع کودکان کار در بندرعباس برگزار شد.

    پیام قائدی و هومن اژدری – خوانندگان سبک راک – کنسرت آلترناتیو خود را به نفع کودکان کار، در تالار «آوینی» بندرعباس اجرا کردند.

    ‌این گروه موسیقی راک، آثار درد عشق، قدح، خسوف، تقسیم رویا، پوچ، اسرار، چرت بعدازظهر، روزهای بی‌تو، درگیر زمان، منو تو، حالم خوبه، هی جو، رفتن تو و ممد را اجرا کرد و با استقبال جوانان نیز مواجه شدند.

     پیش از این، پیام قاعدی درباره این اجرا به ایسنا گفته بود: راک آلترنتیو که به‌عنوان موسیقی آلترنتیو هم شناخته می‌شود، سبکی از موسیقی راک است که در دهه ۱۹۸۰ به‌وجود آمد و تا دهه ۱۹۹۰ به‌طور وسیع شهرت یافت؛ راک آلترنتیو از پانک راک تأثیر گرفته بود، ولی در هیچ‌کدام از سبک‌های موجود جای نمی‌گرفت. سبک آلترنتیو خود به زیرشاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که از دل موسیقی مستقل یا موسیقی ایندی به‌وجود آمده‌ است، گرچه این سبک راک محسوب می‌شود، ولی برخی از زیرشاخه‌های آن از سبک‌های دیگر مثل موسیقی‌های محلی، رگه، موسیقی الکترونیک و جاز تأثیر گرفته‌اند. کاری که ما در این کنسرت انجام می‌دهیم، تلفیق این موسیقی با موسیقی محلی بندرعباس و موسیقی سنتی ایرانی است، ما در این اجرا ساختارهای موسیقی بندرعباس را با فرم موسیقی آلترناتیو تلفیق می‌کنیم، هدف‌مان نیز صرفا تلفیق در سازبندی نیست و تلفیق در ساختار را دنبال می‌کنیم.

    امین پورصادق (نوازنده الکتریک)، حسین رستمی‌راد (نوازنده کی‌برد)، مهدی رنجبر (نوازنده گیتار باس)، احمد روان و مهدی نظری (نوازنده پیپه)،  کسرا ایرانپور (وکالیست) و سارا خالقی (زیر صدا) در این اجرا گروه آلترناتیو را همراهی کردند. همچنین  قائدی و اژدری به ترتیب با سازهای گیتار الکتریک و گیتار فولک، علاوه بر خوانندگی بخشی از نوازندگی این کنسرت را برعهده داشتند.

    https://musiceiranian.ir/?p=115123
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *