×
×

«فروغ بهمن پور» در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد:

  • کد نوشته: 115092
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۶ام مرداد ۱۳۹۵
  • ۲ دیدگاه
  • hot-topic-logoنمایشگاه عکس بزرگان موسیقی و ترانه ایران به همت «فروغ بهمن پور» و با عنوان «عکس های آهنگین» به مدت یک هفته در شهر کرمان برگزار می شود.
    فروغ بهمن پور:
    +در این نمایشگاه ۵۰ قطعه عکس سیاه و سفید هنرمندان موسیقی و ترانه متعلق به دهه ۲۰ رادیو به نمایش گذاشته می شود
    +آرشیو موسیقی من ۵ هزار نسخه است
    +در آینده نزدیک گزیده ای از عکس هایم در قالب یک کتاب در بازار موسیقی منتشر خواهد شد

    «فروغ بهمن پور» در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد:
  • فروغ بهمن پور

    فروغ بهمن پور

    نمایشگاه عکس بزرگان موسیقی و ترانه ایران به همت «فروغ بهمن پور» و با عنوان «عکس های آهنگین» به مدت یک هفته در شهر کرمان برگزار می شود.

    به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در این نمایشگاه که از ۷ تا ۱۴ مردادماه به همت کافه گالری آزاد برگزار می شود، عکس هایی از پیشکسوتان موسیقی و ترانه ایران شامل مجموعه عکس هایی از فروغ بهمن پور به نمایش در می آید.

    فروغ بهمن پور گردآورنده این آثار در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» گفت: «در این نمایشگاه که بیست و یکمین نمایشگاه من است، ۵۰ قطعه عکس سیاه و سفید هنرمندان موسیقی و ترانه متعلق به دهه ۲۰ رادیو به نمایش گذاشته می شود. در واقع مخاطبان با حضور در این نمایشگاه با عکس هایی از ابوالحسن صبا، روح الله خالقی، علی تجویدی، عباد ، محجوبی و …. روبرو خواهند شد.»

    وی ادامه داد: «با توجه به مکان برگزاری این نمایشگاه در کرمان و اینکه این شهر زادگاه روح الله خالقی است، از عکس ایشان در پوستر نمایشگاه استفاده کردیم.»

    بهمن پور با اشاره به آرشیوی بودن این عکس ها گفت: «این آرشیو متشکل از عکس ها، دست نوشته و فایل های صوتی است که در طول بیست و سال اندی فعالیتم در حوزه موسیقی در مراوده با هنرمندان و بزرگان این عرصه جمع آوری کردم در واقع طی رفت و آمدهایم با هنرمندان عکس های آنها را کپی و فایل های صوتی و برخی آثارشان را با نوار کاست ضبط کردم و از دست نوشته ها و نت هایشان عکس گرفتم. همچنین طی مصاحبه با آنها تاریخی شفاهی از زندگی هنرشان را ضبط کرده ام.»

    این پژوهشگر موسیقی با بیان اینکه آرشیو موسیقی من ۵ هزار نسخه است، اظهار داشت: «این ۵ هزار نسخه به غیر از فایل های صوتی است که من یک کپی از این آرشیوم را به موزه موسیقی داده ام و طی این سالها هم در قالب نمایشگاههای مختلف بخشی از این آرشیو را به نمایش گذاشته ام.»

    وی در خاتمه خاطر نشان کرد: «در آینده نزدیک گزیده ای از عکس هایم در قالب یک کتاب در بازار موسیقی منتشر خواهد شد.»

    شایان  ذکر است که فروغ بهمن پور پژوهشگر و روزنامه نگار با سابقه کشورمان طی سالها فعالیت در عرصه موسیقی، نمایشگاههای بزرگی از پیشکسوتان موسیقی برگزار کرده و آثار مکتوبی را منتشر کرده به طوری که انتشار کتاب «چهره‌های ماندگار ترانه و موسیقی» نوشتهٔ «فروغ بهمن‌پور» با مقدمهٔ استاد «حسن کسایی»، نمایشگاه تخصصی عکس و اسناد و بسیاری دیگر نمایشگاه عکس های هنرمندان موسیقی را در کارنامه هنری خود دارد.

    نمایشگاه «عکس های آهنگین» شامل عکس هایی از بزرگان موسیقی و ترانه ۷ مردادماه ساعت ۱۸ در کافه گالری آزاد کرمان طی مراسمی افتتاح می شود، همچنین علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ از این نمایشگاه دیدن کنند.

    عکس های آهنگین

    https://musiceiranian.ir/?p=115092
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *