×
×

سرپرست گروه موسیقی «لیمر» به «موسیقی ایرانیان» خبر داد:

  • کد نوشته: 115085
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۶ام مرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • «محمدرضا بلادی» سرپرست گروه موسیقی «لیمر» از حضور این گروه و اجرای موسیقی فولک بوشهر در ۵ فستیوال موسیقی مرتبط با آیین های بومی اقوام جهان در فرانسه خبر داد.
    +بلادی: کارهایی که ما اجرا می کنیم بسیار بدیع و جدید هستند که البته همگی ریشه در آیین ها و موسیقی فولک بوشهر دارند که با نگرش جدید طراحی و آماده شده اند

    سرپرست گروه موسیقی «لیمر» به «موسیقی ایرانیان» خبر داد:
  • گروه لیمر

    گروه لیمر

    «محمدرضا بلادی» سرپرست گروه موسیقی «لیمر» از حضور این گروه و اجرای موسیقی فولک بوشهر در ۵ فستیوال موسیقی مرتبط با آیین های بومی اقوام جهان در فرانسه خبر داد.

    به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، گروه موسیقی بوشهری لیمر که سالهاست در زمینه موسیقی محلی بوشهر اجراهای داخلی و خارجی بسیاری داشته و توانسته با حضور در فستیوالهای مطرح دنیا بخشی از موسیقی فولک این منطقه را معرفی و به گوش مخاطبان غیر ایرانی برساند در ادامه کنسرتهای خارجی خود، اینبار به کشور فرانسه سفر کرده تا با حضور در ۵ فستیوال موسیقی مرتبط با آیین های بومی اقوام جهان به معرفی بخشی از موسیقی نواحی کشورمان بپردازد.

    این گروه متشکل از نوازندگان، خوانندگان و هنرمندان حرکات آیینی و بومی است که «محمدرضا بلادی» را به عنوان سرپرست در این اجراها همراهی می کنند.

    بلادی پژوهشگر موسیقی بوشهر در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» در خصوص این اجراها گفت: «در این جشنواره ها که از سوم مرداد ماه در جنوب فرانسه شروع شده و تا ۱۰ شهریورماه نیز ادامه می یابد، هنرمندان و گروه هایی از کشورهایی چون آرژانتین، بلاروس، اسلواکی، ساحل عاج، فرانسه، اسپانیا، آمریکا، مکزیک، تاهیتی، تاتارستان حضور دارند.»

    وی افزود: «ما در مجموع در ۵ فستیول به روی صحنه خواهیم رفت که همگی در ارتباط با موسیقی و فرهنگ فولک است به طوری که گروههای مختلف شرکت کننده از کشورهایی که نام بردم ، موسیقی و فرم های آیینی کشورشان را به نمایش می گذارند.»

    بلادی بیان داشت: «ما امروز بعد از ظهر یک اجرایی به نام انیماسیون داریم به این شیوه که همه گروههای مختلف حاضر در فستیوال در مکانهای مختلف شهر مونتیگناک برای معرفی این فستیوال و گروههای شرکت کننده اش به اجرا خواهند پرداخت. همچنین در افتتاحیه فستیوال این شهر به همراه گروههای دیگر یک قطعه مشترک را اجرا خواهیم کرد.»

    محمدرضا بلادی

    محمدرضا بلادی

    سرپرست گروه موسیقی لیمر با اشاره به نوع موسیقی ای که در این فستیوال ها ارائه می دهند، گفت: «کارهایی که ما اجرا می کنیم بسیار بدیع و جدید هستند که البته همگی ریشه در آیین ها و موسیقی فولک بوشهر دارند که با نگرش جدید طراحی و آماده شده اند.»

    وی بیان داشت: «در این اجراها چندین ترانه جدید که بر مبنای موسیقی و آیین های موسیقایی فرهنگ عامه بوشهر آهنگسازی و طراحی شده نیز به اجرا می گذاریم. البته بخش اجراهای بومی این گروه منطبق بر آیین های موسیقایی بومی بوشهر است که طی سالیان پیش موضوع پژوهش های من بوده و در بخش آهنگسازی شده نیز مبنا و معیار برای من همین پژوهش ها و شناختی است که بر این اساس حاصل شده است. همچنین در کنار اجرای موسیقی یک بخش حرکات آیینی نیز داریم که توسط آقای براتی کارگردانی می شود. من نیز در حاشیه این اجراها سخنرانی هایی نیز در خصوص موسیقی و آیین های فولک بوشهر خواهم داشت.»

    محمدرضا بلادی درخاتمه خاطر نشان کرد: «در این فستیوالها هنرمندان بوشهری همچون عبدالرضا اخلاقی، حسین کاوه، آرش نادی، میثم عبدالشیخی، محسن نوشزاد و محمود شاکر در بخش موسیقی و در بخش حرکت علی براتی، رامک فرخجسته، ندا سیاس، رضا راد، آرام خلخالی، سروش کریمی نژاد و زهرا ایزدی گروه لیمر را تشکیل می دهند، همچنین رامتین مرادی بالف مستندساز و برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای مستند «رودخانه لیان»، علی براتی طراح حرکت، گروه مشاوره و طراحی گروه «لیمر» نیز ما را همراهی می کند.»

    https://musiceiranian.ir/?p=115085
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *