×
×

با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»

  • کد نوشته: 113011
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۷ام تیر ۱۳۹۵
  • ۷ دیدگاه
  • hot-topic-logoقطعه ویدئویی «یــــــــاد» تکنوازی سنتور «امیرحسین رئوفی» منتشر و از طریق سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

    با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»
  • IMG_20160707_000016قطعه ویدئویی «یــــــــاد» تکنوازی سنتور «امیرحسین رئوفی» منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این اثر بخشی از کنسرتِ پایانیِ مقطع کارشناسی امیرحسین رئوفی در دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه هنر تهران است که در دی ماه سال ۱۳۹۲ اجرا شده و اکنون همزمان با چهل و هشتمین سالگشت زادروز استاد اردوان کامکار به ایشان تقدیم و منتشر می‌شود.

    «علی ابراهیمی» کارشناس ارشد موسیقی ایرانی درباره این قطعه چنین نوشته است: «قطعه‌ی «یاد» به آهنگسازی و نوازندگی امیرحسین رئوفی که براساس تصنیف آتش دل ساخته‌ی استاد برازنده برای سُلو سنتور تنظیم شده، از نظر نوع بافت با بهره‌گیری از امکانات خاص سنتور در بین سازهای ایرانی از مُنُفونی فاصله گرفته و شکل تکامل یافته‌ای از دوصدایی را ارائه کرده است. به دیگر معنا نقش دست راست از آکُمپانیمان صرف، فراتر رفته و عهده‌دار نمایش ملُدی مستقلی در تضاد ریتمیک با ملُدی اصلی شده که در عین حال به لحاظ برخوردهای هارمُنیک اینتروال‌ها، متناسب با اِشل صوتی و فضای مُدال ابوعطا است. از سوی دیگر با انتخاب تصنیفی مشهور و توجه به خاطره‌انگیزی کلام آن در ذهن شنونده، دست آهنگساز برای تخطّی از روایت عینی ملُدی اصلی و نمود خلاقیتش بازتر بوده و بدین ترتیب شاهد تغییرات متعدّد و واریانت‌های پیچیده بدون لطمه به ساختمان تصنیف هستیم که همین ترفند تکنیکال مسبب گونه‌ای نو از بیان این نُستالژی زیبا شده است»

    امیرحسین رئوفی نوازنده سنتور، آهنگساز و مدرس موسیقی، دانش آموخته‌ی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد موسیقی ایرانی با رتبه اول در هر دو مقطع، از دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه هنر تهران است. آغاز فعالیت هنری او در زمینه ی نوازندگی سنتور از سال ۱۳۸۴ با فراگیری دوره های مقدماتی و متوسطه نزد نسترن هاشمی بوده و در پی آن ردیف نوازی و زیبایی شناسی موسیقی دستگاهی را در محضر مجید کیانی (شیوه حبیب سماعی) و دوره های تکمیلی را نزد سیامک آقایی آموخت. در دانشگاه نیز از تعالیم محمد علایی (ردیف نوازی- شیوه پرویز مشکاتیان) و سورنا صفاتی بهره مند شد. سپس به فراگیری دوره های تخصصی سنتورنوازی معاصر -نوازندگی، آهنگسازی و تنظیم- نزد اردوان کامکار پرداخت.

    شایان ذکر است که این هنرمند در سال ۱۳۹۲ موفق به کسب عنوان بهترین نوازنده سنتور از «نخستین جشنواره موسیقی بین دانشگاه های کشور» (به میزبانی دانشگاه هنر) و همچنین در سال ۱۳۹۳ موفق به کسب عنوان بهترین نوازنده از مسابقه کشف استعداد «صدا آزاد» (به میزبانی رادیو جوان) شد.

    در ادامه می‌توانید قطعه تصویری «یـــــــاد» را با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» آنلاین ببینید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    +دانلود  قطعه تصویری «یـــــــاد» 

    https://musiceiranian.ir/?p=113011
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *